يکي از رهبران ائتلاف انقلاب 14 فوريه بحرین :

ایران در امور بحرین دخالت نمی کند

ایران در امور بحرین دخالت نمی کند
چهارشنبه 8 تير 1390 - 14:26

شيخ صادق الجمري ادعاي مقامات رژيم آل خليفه مبني بر دخالت ايران در امور بحرين را رد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم و به نقل از خبرگزاری فارس، شيخ صادق الجمري يکي از رهبران ائتلاف انقلاب 14 فوريه بحرین، دخالت جمهوري اسلامي ايران در امور این کشور را رد کرد و گفت : مسائل بحرين داخلي است و راهکار خارجي ندارد و ما در اين کشور شاهد تحرک گسترده مردمي براي مطالبه خواسته هاي عادلانه و مشروع هستيم.

وی افزود : موضع تهران درقبال انقلاب بحرين، درحد ارائه توصيه به دولت بحرين براي پاسخگویی به خواسته هاي مردم اين کشور و متوسل نشدن به خشونت عليه تظاهرات مسالمت آميز مردمي بوده است.

الجمری ضمن درخواست از مردم بحرین برای شرکت در تظاهرات پنج شنبه آينده با هدف درخواست از سازمان ملل برای اعمال فشار بر رژيم آل خليفه و برگزاري همه پرسي گفت : همه احزاب مخالف بحريني و رهبران انقلاب جوان از اقشار مختلف خواسته اند روز پنج شنبه در تظاهرات " تعيين سرنوشت " شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم بحرين خواهان نظامي دمکراتيک و آزاد که تضمين کننده عزت و کرامت مردم باشد، اشغال کشور توسط نيروهاي اشغالگر سعودي و نيروهاي موسوم به سپر جزيره را محکوم کرد و گفت : بحرين از زمين، دريا و هوا تحت محاصره است.حتي اينترنت و شبکه هاي ارتباط اجتماعي دراين کشور قطع شده است.

الجمري با درخواست از نيروهاي موسوم به " سپر الجزيره " برای ترک فوری بحرین اظهار داشت : با وجود اینکه مقامات بحريني وضعيت فوق العاده را لغو کرده اند ، اما قوانين فوق العاده همچنان دراين کشور به اجرا در مي آيد و مسئولان آل خليفه معترضان را به شدت سرکوب مي کنند.

این فعال سياسي بحريني ضمن محکوم به شکست دانستن دعوت شاه بحرين از مخالفان به گفتگو، افزود : شايسته بود دولت با مخالفان براي خارج شدن از اين بحران مذاکره کند نه اينکه گروه ها و جريان هايي از افراد داراي تابعيت بحريني را براي گفتگو تشکيل دهد.اين مساله نشان مي دهد که درخواست نظام بحرين، يک بازي است.

شيخ الجمري ادامه داد " منامه به هيچ حزب سياسي مخالفي اجازه نداده است که به عنوان يک گروه يا جريان سياسي فعاليت کند و هيچ يک از جنبش هاي مخالف به جز جمعيت وفاق اسلامي را به مذاکره دعوت نکرده است.

وي با ابراز اینکه همه گروه هاي مخالف بحريني با دعوت مسئولان آل خليفه به گفتگو مخالفند و سرنگوني اين رژيم را خواهانند، افزود دعوت از مخالفان براي گفتگو تلاشي از سوي رژيم آل خليفه با هدف دور زدن خواسته ها و انقلاب مردم بحرين و همچنین با هدف کاستن از فشارهاي بين المللي عليه رژيم منامه انجام شده است.

الجمري تصريح کرد موضوع گفتگو در بحرين ، طرحي از طرف جفري ويلتمن معاون وزير خارجه در امور خاورنزديک است که سفير آمريکا در لبنان از وي به عنوان " مهندس شرارت در خاورميانه " ياد کرده است.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها