هیأت علمای مسلمان عراق تاکید کرد:

اعلام طرح بایدن ازسوی رییس مجلس عراق

اعلام طرح بایدن ازسوی رییس مجلس عراق
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 07:46

هيأت علماي مسلمان در عراق، اظهارات اخير رييس پارلمان اين کشور مبني بر ايجاد منطقه اي جداگانه براي اهل تسنن را طرحي از سوي جو بايدن معاون رييس جمهوري آمريکا دانست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، هیأت علمای مسلمان عراق در بیانیه ای تاکید کرد: اظهارات رییس مجلس مبنی بر اینکه اهل تسنن در عراق بدنبال جدا شدن هستند، در واقع طرح جو بایدن معاون رییس جمهوری آمریکا است.

در این بیانیه آمده است: بایدن از اسامه النجیفی رییس مجلس نمایندگان عراق به دلیل موافقت با تضمین طرح پرداخت غرامت 400 میلیون دلاری به آمریکایی هایی که آنها را قربانیان رژیم سرنگون شده صدام می نامند، قدردانی کرده است.

هیأت علمای مسلمان عراق می افزاید: مطرح شدن فوری این موضوع از سوی نمایندگان فهرست العراقیه بسیار شک برانگیز است؛ و به نظر می آید که تلاشهای مشترکی برای تحقق این موضوع در جریان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: اینگونه اظهارات هیچ ارتباطی به واقعیت ها در عراق ندارد؛ زیرا اهل تسنن بخشی از ملت عراق هستند و به اتحاد و یکپارچگی کشور ایمان دارند، و با همه توطئه ها تحت عناوین مختلفی مانند فدرالیسم، که هدف از آن تجزیه عراق است، مخالفند.

هیأت علمای مسلمان عراق با اشاره به اعتراضات گسترده مردم این کشور به اظهارات اخیر النجیفی، تاکید کرد: مردم عراق آشکارا مخالفت خود را با طرح موسوم به فدرالیسم اعلام کردند، زیرا این طرح بخشی از توطئه های آمریکای اشغالگر برای ایجاد تفرقه بین مردم عراق است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها