مديرکل مرکز حقوق بشر بحرين:

اظهارات آل خلیفه ناامید کننده بود

اظهارات آل خلیفه ناامید کننده بود
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 07:52

مديرکل مرکز حقوق بشر بحرين، اظهارات اخير پادشاه بحرين درباره تشکيل کميته مستقل تحقيق درباره جنايات صورت گرفته در اعتراضات اخير را نااميد کننده دانست.

 نبيل رجب در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: سخنراني آل خلیفه همانند سخنراني هاي قبلي اش نااميد کننده بود، و نمي توان اين کميته را مستقل ناميد زيرا اين کميته را پادشاه کشور تشکيل داده است، پادشاهي که قانون فوق العاده را اعمال کرد که عامل همه تجاوزات و جنايات ضد بشري بوده است.

 وي افزود تلاش رژيم آل خلیفه براي تشکيل کميته هاي مستقل به منظور دور زدن کميته هاي سازمان ملل و کميته کميساریای عالي حقوق بشر است.

نبیل رجب تاکید کرد: انتظار مي رفت نهادها و سازمان های بین المللی در کمیته حقيقت ياب برای تحقیق درباره همه جنايات صورت گرفته در بحرين حضور پيدا کنند؛ زیرا دولت بحرین قبلا موافقت خود را با سفر اين کميته اعلام کرد اما اظهارات جديد آل خلیفه نشان مي دهد که بحرين از سفر گروه سازمان ملل جلوگيري خواهد کرد.

 نبيل رجب اظهار داشت امروز شک و ترديد درباره اهداف و مقاصد کميته است، نه اعضاي آن؛ زیرا اين کميته براي دور زدن هرگونه اقدامات قضائي احتمالی در دادگاههاي اروپايي يا بين المللي علیه آل خلیفه، و پيش از سفر کميته هاي سازمان ملل به بحرين تشکيل مي شود.

 مديرکل مرکز حقوق بشر بحرين گفت: دولت بحرين دعوت گروه سازمان ملل براي تحقيق را رد کرد، با اين ادعا که کميته ديگري در این زمینه تحقيق خواهد کرد؛ از سوي ديگر آل خلیفه زمان تحقيق را براي حوادث ماههاي ژانويه و فوريه مشخص کرد در حالي که بيشتر جنایتها در ماههاي آوريل ، مه و ژوئن صورت گرفته است.

 وي تاکيد کرد: نمی توان به اهداف و مقاصد رژیمی که از ورود سازمان هاي مدافع حقوق بشر به کشور جلوگيري مي کند، برای تشکيل کميته حقیقت یاب اطمينان کرد.

 نبيل رجب انجام هرگونه گفتگوي واقعي ميان رژیم آل خلیفه و مردم را بعيد دانست و این رژيم را متهم کرد که قصد دارد به جهانيان وانمود کند که مشکل در بحرين سياسي نيست بلکه فرقه اي است.

 وي گفت اگر رژيم بحرين اراده سياسي واقعي براي انجام گفتگو داشت همه زندانيان و بازداشت شدگان سياسي را آزاد، و خسارتهايي را که در پي تخريب مساجد و حمله به خانه هاي مردم و اخراج کارکنان وارد شده است ، جبران مي کرد. 

 مديرکل مرکز حقوق بشر بحرين تصريح کرد شخصيت هاي کشور که بايد در ميز مذاکره حاضر باشند در زندان هستند.

 وي گفت: امروز ما بر اراده مردم بحرین، و پافشاري آنها و پايداري و ايستادگي جوانان براي ايجاد تغيير تکیه می کنیم.



پربیننده ترین خبرها