طرح آل خلیفه کاخ سفید را به وجد آورد

طرح آل خلیفه کاخ سفید را به وجد آورد
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 10:51

درحاليکه فعالان سياسي و مخالفان بحريني اعلام تشکيل کميته مستقل تحقيق از سوي آل خليفه را اقدامي براي فرار از فشارهاي بين المللي مي دانند؛ سخنگوي وزارت امورخارجه آمريکا به گرمي از اين اقدام استقبال کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مارک تونر" در اظهاراتی مطبوعاتی، به خبرنگاران گفت: امريکا که ناوگان پنجمش در بحرين متمرکز است ، از اقدام حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين مبني بر اعلام تشکيل کميته مستقل تحقيق در حوادث مذکور استقبال مي کند.

تونر با بيان اينکه اين اقدام گامي اوليه و مهم است، ابراز اميدواري کرد که کارشناسان اعضاي اين کميته بتوانند تحقيق لازم را انجام دهند و بتوانند پاسخ هايي شفاف و درست ارائه کنند.

این درحالی است که فعالان و مخالفان بحرینی این طرح را اقدامی از سوی این رژیم برای فرار از فشارهای بین المللی می دانند.

"علي مشيمع" فعال سیاسی بحرینی در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: اعلام تشکیل کميته حقيقت ياب و دعوت به گفتگو در واکنش به فشارهاي آمريکا و مجامع بين المللي، و اعتراض کشورهای جهان به محاکمه شهروندان در دادگاه های نظامی صورت گرفته است.

 مشيمع موضوع تشکیل کمیته حقیقت یاب را فرار رو به جلو آل خلیفه توصیف کرد، و گفت: در واقع تشکیل این کمیته اقدامی جهت فرار از فشارهای بین المللی است.

از سوی دیگر "نبیل رجب" مديرکل مرکز حقوق بشر بحرين، اظهارات اخیر پادشاه بحرین درباره تشکيل کميته مستقل تحقيق درباره جنايات صورت گرفته در اعتراضات اخير را نااميد کننده دانست.

 نبيل رجب در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: سخنراني آل خلیفه همانند سخنراني هاي قبلي اش نااميد کننده بود.

وی افزود: نمي توان اين کميته را مستقل ناميد زيرا اين کميته را پادشاه کشور تشکيل داده است، پادشاهي که قانون فوق العاده را اعمال کرد که عامل همه تجاوزات و جنايات ضد بشري بوده است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها