رهبر "اهل حق" به اتهامات اردوغان پاسخ داد

رهبر
جمعه 1 ارديبهشت 1396 - 10:16

شیخ «قیس خزعلی» رهبر گروه عصائب اهل حق اتهامات رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه علیه "الحشد الشعبی" را نشان اعتدال نیروهای بسیج مردمی و شکست خوردن گروههای تروریستی دانست.

العالم - عراق

قیس خزعلی با انتشار پیام هایی بر روی صفحه شخصی اش در پایگاه اجتماعی تویتر نوشت: دلیل اتهام زنی اردوغان به الحشد الشعبی و تروریست خواندن آن، اعتدال این نیروها و شکست خوردن حامی تروریسم و گروههای تروریستی است.
خزعلی افزود: اتهامات اردوغان به الحشد الشعبی، مصداق این گفته است که چنانچه نکوهش مرا از زبان یک تروریست شنیدی بدان که آن نکوهش، به منزله شهادت بر اعتدال من است.
رجب طیب اردوغان در گفتگویی تلویزیونی، الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق را یک گروه تروریستی خوانده و در اظهاراتی گستاخانه ادعا کرده بود: "نیروهای الحشد الشعبی چه‌ کسانی هستند؟ چه‌ کسانی از آنها حمایت می‌کنند؟ پارلمان عراق بسیج مردمی را تأیید کرده است، ولی آنها یک گروه تروریستی هستند و باید دید که چه‌ کسانی پشت این گروه قرار دارند".
روابط ترکیه و عراق در سال های اخیر، به دلیل اظهارات مداخله جویانه مقامات آنکارا درباره امور داخلی عراق و همچنین ورود نیروهای ترک به شمال آن کشور بارها دچار تنش شده است.
216
 

پربیننده ترین خبرها