رزمایش موفق پیامبر اعظم 6

نقش عربستان برای انحراف افکار جهانی

نقش عربستان برای انحراف افکار جهانی
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 17:13

بدنبال رزمايش موفق موشکي جمهوري اسلامي ايران با نام پيامبر اعظم 6 ، آمريکا ، انگليس ، رژيم صهيونيستي و عربستان سعودي با دستپاچگي همراه با وحشت، درصدد برآمده اند که براي منحرف کردن افکار جهاني از اين موفقيت ايران، يک بازي جديد را آغاز کنند اما همچون گذشته قطعا شکستي ديگر براي آنها رقم خواهد خورد.

 به گزارش روز پنجشنبه پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، در دومین روز این رزمایش ، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از توانمندي ايران در ساخت موشك با برد بيش از دو هزار كيلومتر خبر داد و گفت: فناوري ساخت موشك با برد بيشتر هم در اختيار ماست اما به موشكهايي با برد بيش از دو هزار كيلومتر نيازي نداريم و درصدد ساخت اين گونه موشك‌ها نيستيم. 

سردار "اميرعلي حاجي زاده" با بيان اين كه توان موشكي ايران تهديدي براي كشورهاي اروپايي نيست اظهار داشت: موشك هاي ايران حداكثر دو هزار كيلومتر برد دارند و بر اساس اهداف آمريكا در منطقه و رژيم صهيونيستي طراحي شده اند.

وي اظهار داشت:‌ رژيم صهيونيستي 1200 كيلومتر با ايران فاصله دارد اما در صورت بروز تهديد عملي ما قادر هستيم با موشكهاي برد دو هزار كيلومتري از سمنان و دامغان نيز اين رژيم را هدف قرار دهيم.

وي افزود: آمريكا زحمت ما را كم كرده و پايگاه هاي خود را در كشورهاي اطراف مستقر كرده است به طوري كه از فاصله 120 كيلومتري تا 700 كيلومتري در عمق افغانستان داراي پايگاه است.

در واکنش به این رزمایش ، " ویلیام هگ " وزیر امور خارجه انگلیس مدعي شد که " ايران مخفيانه موشك‌هايي با قابليت حمل كلاهك هسته‌اي را آزمايش كرده است".

وي با بیان اينكه ايران اعلام كرده است در نظر دارد توانايي توليد اورانيوم 20 درصد غني شده خود را افزايش دهد گفت: اين سطح از غني‌سازي بسيار فراتر از آن چيزي است كه براي انرژي هسته‌اي صلح آميز مورد نياز است.

هگ تاکید کرد: ما افزايش فشار بر ايران براي مذاكره در زمينه توافق براي برنامه هسته‌اي اين كشور را حفظ مي‌كنيم و ادامه خواهيم داد.

اما در اين ميان واشنگتن نيز كه به‎نظر مي‌رسد ب‎شدت از دستاوردهاي ايران در رزمايش اخير پيامبر اعظم(ص)6 به‎خشم آمده  مدعي شده است كه "ايران درباره برنامه موشكي خود اغراق مي‌كند".

"ويكتوريا نولاند " سخنگوي وزارت امورخارجه آمريكا در واكنش به دستاوردهاي عظيم ايران در رزمايش موشكي پيامبر(ص)6 سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران مدعي شد: ايران به جاي اينكه به تعهدات بين‌المللي خود پايبند باشد، درباره برنامه‌هاي موشكي‌اش اغراق مي‌كند.

در حالی آمريكا و كشورهاي غربي مدعي هستند جمهوري اسلامي ايران مخفيانه در تلاش براي دستیابی  به سلاح اتمي است که مقامات ارشد تهران بارها اعلام كرده‌اند ماهيت برنامه هسته‌اي ايران كاملاً غيرنظامي بوده و قصد تهران از پيگيري برنامه هسته‌اي خود صرفاً استفاده‌هاي غيرنظامي و صلح‎آميز است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز بارها تاکید کرده است که هیچگونه انحرافی در برنامه صلح آمیز هسته ای ایران دیده نشده است.

 

ادعاهای شاهزاده سعودی

اما در این میان نقش آفرینی عربستان سعودی در این بازی خطرناک سئوال برانگیز است، عربستانی که

باید پاسخگوی اشغال کشور بحرین و مشارکت در کشتار و شکنجه مردم این کشور که تنها خواستار حقوق خود هستند، باشد.

عربستان از زبان رییس سابق دستگاه امنیتی و سفیر خود نزد کاخ سفید در باره برنامه مسالمت آمیز هسته ای ایران ، ادعاهایی را مطرح کرده که انتشار آن در روزهایی که ایران با برپایی رزمایش پیامبر اعظم (ص) توانایی موشکی خود را به نمایش گذاشته، تعجب محافل خبری و سیاسی را برانگیخته است.

در حالیکه رژیم سعودی در قبال سلاح های هسته ای رژیم صهیونیستی سکوت کرده و این خطر بالفعل برای منطقه بویژه جهان اسلام و عرب را نادیده می گیرد، این ادعاهای شاهزاده سعودی معانی زیادی را در اذهان ملت های منطقه متبادر می کند.

شاهزاده سعودی " ترکی فیصل" با مقامات رژیم صهیونیستی روابط بسیارنزدیکی دارد و انتشار عکس او در حال دست دادن با تروریست های صهیونیست دشمن ملت های عرب و مسلمان بویژه فلسطین خشم رژیم سعودی را بدنبال داشت.

این شاهزاده سعودی رفیق صهیونیست های تروریست که روزنامه انگلیسی " گاردین" او را یکی از اعضای با نفوذ خاندان سعودی خوانده است،  هشدار می دهد،" در صورتی که ایران به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته ای باشد، ریاض نیز برای دفاع از خود ناچار است تسلیحات هسته ای در اختیار داشته باشد".

گادرين نوشت: ترکي فيصل که پیش از اين ريیس سازمان امنیت عربستان و سفیر اين کشور در واشنگتن بوده است، به مقامات

پربیننده ترین خبرها