رئيس مرکز حقوق بشر بحرين :

ادامه تظاهرات تا تحقق اهداف انقلاب بحرین

ادامه تظاهرات تا تحقق اهداف انقلاب بحرین
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 17:28

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين گفت : مردم بحرين به اعتراضات و تظاهرات خود تا تحقق تمام مطالبات قانوني شان ادامه خواهند داد.

نبيل رجب روز پنجشنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: فعاليت هاي مردم که از 14 فبریه آغاز شده، تا تحقق تمام مطالبات شان همچنان ادامه خواهد داشت و کسي درخواست مذاکره پادشاه را جدي نمي گيرد.

رجب گفت : درخواست مذاکره پادشاه تلاشي براي درگیری شيعيان و سني هاي بحرين است و رژيم می خواهد به جامعه جهاني چنين وانمود کند که بحران بحرين اختلاف ميان شيعيان و سني ها است .

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين بر حق " تعيين سرنوشت" مردم بحرين همانند مردم ديگر کشورهاي جهان تأکيد کرد و گفت : رژيم آل خليفه همچنان راهپيمايان و متحصنين را سرکوب، جوانان را بازداشت و مزدوران را براي مقابله با مردم وارد بحرين مي کند .

رجب گفت : پادشاه خود کميته تحقیق را تشکيل داده و اين امر استقلال اين کميته را زيرسؤال مي برد. اين کميته فقط به تظاهرات ماه فوريه مي پردازد و حملات نيروهاي امنيتي علیه معترضین که از 10 روز آخر ماه فوريه تاکنون ادامه دارد را بررسی نمی کند.

وی افزود : رژيم آل خلیفه با تشکيل کميته مذاکرات مي خواهد مانع ورود نمايندگان سازمان هاي بين المللي به بحرين و صدور حکمي عليه خود شود. بيشتر گروه هاي حاضر در مذاکرات به دستور رژيم در چند هفته گذشته تشکيل شدند وهيچ نماينده واقعي مردم در اين مذاکرات حضور ندارد.

رئيس مرکز حقوق بشر بحرين گفت: مذاکره يعني گفتگوي دو گروه درگير با يکديگر براي حل بحران سياسي اما نه نمايندگان رژيم در کميته مذاکرات حضور دارند و نه نمايندگان جمعيت وفاق ملي، جمعيتي که در انتخابات گذشته  60 درصد آراء را به دست آورد . پيش بيني می کنیم جمعيت وفاق ملي در اين مذاکرات که هدف از آن از بين بردن انقلاب است، حضور نيابد .

رجب از مردم عربستان ، امارات و اردن،کشورهایی که به بحرین نیرو اعزام کرده اند، خواست به دولت هاي خود برای خارج کردن این نظامیان از بحرین فشار آوردند و افزود : همه اين مردمان گرفتار رژيم هاي ديکتاتوري و خانواده هاي مستبد هستند و حق دارند که از دمکراسي و ايجاد اصلاحات برخوردار باشند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها