عضو پیشین مجلس نمايندگان لبنان :

حکم دادگاه بین المللی ترور حریری سیاسی است

حکم دادگاه بین المللی ترور حریری سیاسی است
پنج‌شنبه 9 تير 1390 - 17:33

يک عضو پيشين مجلس نمايندگان لبنان گفت : حکم صادره دادگاه بين المللي ويژه لبنان در باره ترور رفيق حريري غيرقانوني ، سياسي و هدف آن وابسته کردن لبنان به آمريکا است.

نزيه منصور روز پنجشنبه به شبکه خبري العالم گفت : تشکيل دادگاه بين المللي ويژه لبنان برای بررسی پرونده ترور رفیق حریری مغاير با قانون اساسي لبنان بوده و با توجه به اختلافات موجود، فعالیت اين دادگاه غيرقابل قبول است.

منصور گفت: بيانيه دولت جديد لبنان بر امنيت، ثبات و حاکميت کشور تأکيد مي کند و هدف از صدور لايحه اتهامي این دادگاه، جلوگيري از فعاليت دولت وحدت ملي است که در پي کسب رأي اعتماد از مجلس نمايندگان مي باشد.

نماينده سابق مجلس لبنان گفت : مطبوعات غربي و عربي از چند سال پيش متن لايحه اتهامي دادگاه بين المللي را فاش کرده بودند و اين امر نشان مي دهد چنين لايحه اي از مدتها پيش آماده شده بود.رویه احکام قضائي این است که تا پيش از اعلام از سوي قاضي محرمانه مي مانند و فاش نمي شوند.

نزيه منصور گفت :مي خواهند لايحه اتهامي را به دولت و ملت لبنان تحميل کنند و به دولت اين پيام را برسانند که بايد تابع آمريکا باشند.

وی افزود : دولت جديد لبنان در بيانيه وزارتي خود علنا اعلام مي کند که مُجري مصوبات تهديدکننده امنيت، ثبات و منافع ملي کشور نخواهد بود.افراد بسياري در داخل و خارج لبنان منتظر صدور چنين لايحه اي براي بهره برداري از آن بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها