تداوم سیاست های ضد فلسطینی دولت انگلیس:

محکومیت بازداشت شيخ رائد صلاح در انگلیس

محکومیت بازداشت شيخ رائد صلاح در انگلیس
جمعه 10 تير 1390 - 08:10

شخصيت هاي فلسطيني بازداشت شيخ رائد صلاح رئيس يکي از جنبش هاي اسلامي فلسطين در انگليس و جلوگيري از پيوستن وي به کاروان آزادي که عازم نوار غزه است را محکوم کردند.

احمد ابوحليبه عضو فراکسيون حماس در مجلس قانونگذاري فلسطين روز جمعه به شبکه خبري العالم گفت: بازداشت شيخ رائد صلاح رئيس جنبش اسلامي سرزمين هاي 1948 در لندن از سوي دولت انگليس که عامل اصلي ایجاد مشکل برای فلسطين به شمار مي آيد برخلاف قوانين بين المللي است.اين اقدام به منزله به چالش طلبيدن ملتي است که شيخ صلاح منتخب آنهاست.

 جنبش جهاد اسلامي در يک گردهمايي اعتراض آميز مقابل کنسولگري انگليس در غزه، لندن را مسئول اشغال فلسطين و به وجود آوردن رژيم جعلی صهيونيستي در سرزمين هاي اشغالی و منکر اساسی ترین حق ملت فلسطين عنوان کرد.

محمد الهندي از رهبران جنبش جهاد اسلامی به العالم گفت: انگليس مسئول اصلي جناياتي است که از زمان اعلام موجوديت رژيم صهيونيستي در سرزمين هاي فلسطيني در سال 1948 تاکنون عليه ملت مظلوم فلسطین انجام شده است. انگلیس هنوز با ديدگاه هاي استعماري اش با ملت فلسطين رفتار مي کند و همچنان ديدگاه افراطي و تنگ نظرانه صهيونيست ها دراين کشور حاکم است.

این رهبر جنبش جهاد اسلامی، انگلیس را به برخورد دوگانه با ملت فلسطین متهم کرد و افزود: همگان به ياد دارند انگیس در کنار آمریکا زماني که سران رژيم صهيونيستي به ارتکاب جنايات جنگي متهم شدند، چگونه با آنها رفتار کرد و امروز نيز با يک رهبر ملي فلسطيني چه برخوردي دارد.

يکی از شرکت کنندگان در این گردهمایی به خبرنگار العالم گفت: رژيم صهيونيستي عملا عليه فلسطيني ها اقدام به راهزني مي کند و در چنين وضعيتي جهان عرب کاملا سکوت کرده است.آيا ملت فلسطين حق ندارد مانند ساير ملت هاي عرب زندگي کند؟



پربیننده ترین خبرها