هدف کیفرخواست مورد حمایت آمریکا

اختلاف بین شیعه و سنی در لبنان

اختلاف بین شیعه و سنی در لبنان
جمعه 10 تير 1390 - 09:13

يک نماينده مجلس لبنان گفت: هدف آمريکا در اعلام حمايت از کيفرخواست دادگاه بين المللي ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان، ايجاد فتنه بين شيعه و سني در لبنان و منطقه است.

وليد سکريه عضو فراکسيون "وفاداري براي مقاومت " در مجلس لبنان روز جمعه به شبکه خبري العالم گفت : کيفرخواست دادگاه بين‌ المللي رسيدگي به پرونده ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان خدمت به منافع قدرتهاي سلطه‌گر در شوراي امنيت است.

وی افزود : صدور کيفرخواست دادگاه بين المللي به لحاظ زمان اهميت دارد، زيرا آمريکا و دیگر قدرت های جهانی تاثيرگذار در شوراي امنيت، در پشت پرده اين دادگاه قرار دارند و از آن در جهت منافع سیاسی شان در منطقه بهره‌برداري مي‌کنند.

وي افزود: با تغيير طرح هاي راهبردي آمریکا در منطقه، رويکردها و تصميم‌گيري‌ها نيز تغيير مي‌کند. پيش از اين کيفرخواست عليه سوريه بود و هدف از آن هم جلب همکاري اين کشور در عراق بود، اما اکنون اتهام ها عليه حزب الله مطرح مي شود و هدف نيز ايجاد فتنه بين اهل تسنن و شيعيان در منطقه است.

سکريه با اشاره به اینکه کيفرخواست دادگاه قابل پيش بيني و محتواي آن مشخص بود، افزود : صدور کيفرخواست از تابستان سال پيش به تاخير افتاد و اکنون آمريکا که زمان را مناسب دید تلاش دارد از آن براي رسيدن به اهداف سياسي بهره برداري کند.

سکريه تصريح کرد: هدف از صدور اين کيفر خواست کشف حقيقت درباره عوامل ترور رفيق حريري و محاکمه آنها نيست، بلکه هدف بهره برداري سياسي از اين جنايت در جهت منافع ابرقدرت ها و رژیم صهیونیستی در منطقه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها