امروز؛ برگزاری جلسه دادگاه رضا ضراب

امروز؛ برگزاری جلسه دادگاه رضا ضراب
سه شنبه 12 ارديبهشت 1396 - 08:57

قاضی پرونده رضا ضراب درخواست عجیبی را در جلسه امروز دادگاه مطرح خواهد کرد.

العالم - آمریکا
به نقل از رویترز؛ یک قاضی آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد مایل است بداند آیا ایران برای یک تاجر ترکِ متمول طلا که متهم است برای فرار از تحریم‌های آمریکا به تهران کمک کرده، وکیل استخدام کرده است یا خیر. در تیم وکلای ضراب نام افرادی همچون رودی جولیانی، شهردار اسبق نیویورک به چشم می‌خورد.
«ریچارد برمان،» قاضی منهتن در بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد قصد دارد در جلسه روز سه‌شنبه دادگاه این پرسش را مطرح کند که آیا جولیانی یا سایر وکلای ضراب به وسیله ایران، آمریکا یا ترکیه استخدام شده اند.
جلسه روز سه‌شنبه بر این موضوع تمرکز دارد که آیا تزاحم منافع جولیانی و "مایکل میوکیزی،" دادستان کل اسبق آمریکا مانع از حضور آن‌ها در تیم وکلای ضراب شد. این تاجر ترک-ایرانی اتهامات آمریکا را برای توطئه به منظور انجام معاملات غیر قانونی از طریق بانک‌های آمریکایی به نمایندگی از دولت ایران، نپذیرفته است. اقدامات وی در صورت اثبات، به معنای نقض تحریم‌های آمریکا است.
ضراب، جولیانی و میوکیزی را برای مذاکره در خصوص حل دیپلماتیک این پرونده میان آمریکا و ترکیه استخدام کرد. هر دوی آن‌ها در خصوص پرونده ضراب با مقامات آمریکا و رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه سخن گفته اند.
دادستان‌ها گفته اند آن‌ها نگران وجود برخی تناقض‌ها هستند؛ چرا که 8 بانک آمریکایی درگیر در این پرونده مشتریان شرکت‌های حقوقی جولیانی و میوکیزی بوده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها