انتخابات مجلس الجزایر فردا برگزار می‌شود

انتخابات مجلس الجزایر فردا برگزار می‌شود
چهارشنبه 13 ارديبهشت 1396 - 16:51

مردم الجزایر برای شرکت در انتخابات پارلمانی در این کشور روز پنج شنبه پای صندوق های رأی می روند.

العالم - مغرب عربی

به گزارش رویترز، پیش بینی می شود دو حزب جبهه آزادی بخش میهنی و فراخوان میهنی برای مردم سالاری در مقابل مخالفان دولت که چپ گرایان و اسلام گراها را شامل می شوند، پیروز این انتخابات شوند. این در حالی است که برخی جوانان الجزایری تمایل به شرکت در این انتخابات ندارند.

در حدود هفتاد درصد جمعیت الجزایر را جوانان زیر سی سال تشکیل می دهند. چندی پیش، عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر از مردم خواست مشارکتی پرشور در این انتخابات داشته باشند.

یکی از جوانان الجزایری در این خصوص گفت: نامزدهای انتخابات تا کنون هیچ کاری انجام نداده اند و در آینده هم کاری نخواهند کرد. ما به هر شخصی رأی دهیم به جز خودش به مردم توجهی نخواهد کرد. آنها تنها برندگان این انتخابات خواهند بود. چه رأی دهیم و چه رأی ندهیم، تفاوتی نخواهد کرد.

یک جوان الجزایری دیگر گفت: بنده رأی نخواهم داد. من هیچ سودی از این انتخابات نخواهم برد. زمانی به رئیس جمهور بوتفلیقه رأی دادم؛ اکنون او ماهانه سیصد هزار دینار درآمد دارد و من بیکارم.

یکی دیگر از جوانان الجزایری گفت: من قرار نیست که رأی بدهم. من هیچ نامزدی در این انتخابات نمی شناسم که نماینده من باشد؛ هیچ کسی وجود ندارد که من به او رأی بدهم. از زمانی که من کم سن تر بودم آنها مرا فریب دادند. آن زمان ها من وعده هایشان را باور می کردم، وعده هایی که هرگز محقق نشدند. من قصد ندارم رأی بدهم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها