کمیته اجرایی ائتلاف جوانان انقلاب مصر:

مشروعیت شورای نظامی مصر سلب می شود

مشروعیت شورای نظامی مصر سلب می شود
شنبه 11 تير 1390 - 05:39

عضو کميته اجرايي ائتلاف جوانان انقلاب در مصر با اشاره به حوادث خونين سه شنبه گذشته تاکيد کرد، درصورتيکه اوضاع اين کشور به همين صورت ادامه داشته باشد، مشروعيت شوراي نظامي سلب خواهد شد.

"محمد عواد" در گفتگو با شبکه العالم اظهار داشت: تحصن کنندگان در ميدان التحرير بر برآورده شدن خواسته هاي خود  مبني بر برکناري وزير کشور، قصاص عادلانه آنهايي که فرزندان اين کشور را به قتل رساندند و پاکسازي همه نهادهاي مصر و نه فقط وزارت کشور تاکید دارند.

وی افزود: وزير کشور دولت انتقالی مصر با برخي افسران و مزدوران در فتنه انگيزي و اغتشاشاتي که در مصر شاهد بوديم، دست دارد از اين رو ما خواهان پاکسازي کامل وزارت کشور هستيم.

عواد تاکید کرد: روز هشتم ماه جاري شاهد آغاز ابتکاري خواهيم بود که جوانان انقلاب و جمعيت ملي تغيير براي يکپارچه سازي همه گروههاي ملي در مصر مطرح کردند.

عواد خاطرنشان کرد: در اين روز در ميدان التحرير تجمع خواهيم کرد تا به طرح اهداف انقلاب ادامه دهيم.

عضو کميته اجرايي ائتلاف جوانان انقلاب تاکید کرد: ما ديگر به هيچ کسي اعتماد نخواهيم کرد و حکومت عصام شرف را سلب مشروعيت مي کنيم، و اگر وضعيت اينگونه ادامه داشته باشد مشروعيت شوراي نظامي را نيز سلب خواهيم کرد.

وي درباره عملکرد فعلي شوراي نظامي حاکم در مصر گفت: تظاهراتي که از ميدان التحرير به سمت شوراي وزيران برگزار شد حامل این پيام به عصام شرف است که اگر نمي تواند به خواسته هاي انقلاب که وعده آن را داده است، عمل کند بايد به ميدان التحرير بازگردد.

عواد با اشاره به مخالفت شورای نظامی با تصمیم عصام شرف برای تغییر 7 وزير گفت: ما دولتی مي خواهيم که نخست وزير آن را اداره کند، نه شوراي نظامي.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها