طرح آل خلیفه برای فرار از مجازات

طرح آل خلیفه برای فرار از مجازات
شنبه 11 تير 1390 - 06:48

يک فعال سياسي بحريني با تاکيد بر اينکه شرايط براي گفت و گو با رژيم بحرين فراهم نيست، هشدار داد که مشارکت در گفت و گو اشتباهي بزرگ خواهد بود.

"کریم المحروس" روز شنبه در گفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: مشارکت در گفت و گو این توهم را برای جامعه جهانی و منطقه به وجود می آورد که رژیم آل خلیفه بدنبال مذاکره بوده و زمینه ساز موفقیت گفت و گو شده است، به همین سبب مخالفان رژیم باید به جهان ثابت کنند که این گفت و گو ناسالم است و تنها هدف از برگزاری آن، مشروعیت دادن به رژیم، و فراری دادن جنایتکاران از مجازات است.

وی افزود : برخی از مخالفان رژیم، قائل به استفاده از فرصت گفت و گو بعنوان یک تاکتیک سیاسی هستند، اما این روش نیز ناکامی خود را ثابت کرده است زیرا همه راه حل های تاکتیکی ارائه شده توسط مخالفان رژیم طی ده سال گذشته بی نتیجه بوده است.

این فعال سیاسی بحرینی، قطع ارتباط کامل با رژیم را خواستار شد و تاکید کرد، باید جامعه جهانی را قانع کرد که این رژیم عامل بحرانی شدن اوضاع منطقه و بویژه اوضاع بحرین است.

وی درباره طرح تشکیل کمیته حقیقت یاب گفت: هدف از تشکیل چنین کمیته ای تبرئه خانواده آل خلیفه و سرپوش گذاشتن بر همه جنایتها و بازداشت ها، و محاکمه شهروندان در دادگاه های نظامی است.

کریم المحروس با بیان اینکه بحرین کشوری کوچک است، و تشخیص حقیقت در آن نیازمند تشکیل کمیته حقیقت یاب نیست، خاطر نشان کرد: آن چه در این کشور اتفاق افتاد، برنامه ای از سوی راس هرم قدرت یعنی پادشاه است، مساله ای که آل خلیفه در سخنان سابق خود بر آن تاکید کرده و گفته بود شخصا بر جزییات آن چه در کشور رخ می دهد، نظارت می کند.

المحروس تاکید کرد: حداکثر کار کمیته حقیقت یاب تهیه گزارش هایی برای بایگانی است و این کمیته نمی تواند کاری از پیش ببرد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها