سخنگوي کميته عربي حقوق بشر:

مردم سوریه با افراد مسلح مخالفند

مردم سوریه با افراد مسلح مخالفند
شنبه 11 تير 1390 - 08:31

سخنگوي کميته عربي حقوق بشر با اشاره به تاثير دخالتهاي خارجي در بحران سوريه تاکيد کرد، مردم اين کشور ارتباطي با افراد مسلح ندارند و با آنها مخالفند.

"هيثم مناع" در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: مردم سوريه متحد هستند و و با خشونت، درگیری های طایفه ای، اختلافات مذهبي و هر گونه دخالت خارجي از هر طرفي مخالفند.

وي افزود: دخالتهاي خارجي در بحراني مانند بحران سوريه کاملا پيش بيني شده است، ولي اين مشکل جوانان سوريه نيست که خواستار تغيير دموکراتيک هستند.

مناع خاطرنشان کرد: مردم سوريه به اين اظهارات ودخالتها توجهي نمي کنند، زيرا برای آنها فقط کرامت و حاکميت سوريه دموکراتيک اهمیت دارد.

مناع با تاکید بر مخالفت سوری ها با کسانی که در این کشور دست به سلاح می برند، گفت: اين موضع همه جواناني است که خواستار ازادي و کرامت و عزت در سوريه هستند. آنهايي که به دلايل انتقام جويانه و يا در باندهاي محدود دست به سلاح مي برند و يا به آن مي انديشند، از مردم سوريه نيستند.

سخنگوي کميته عربي حقوق بشر، با تشبیه افراد مسلح به سيب های گندیده ای که بقيه سيبهاي سبد را نيز خراب می کنند، تاکید کرد: مردم هيچ ارتباطي با افراد مسلح ندارند، و حتي نمي خواهند که فرصتی براي گفتگو با آنها داشته باشند؛ زيرا آنها بزرگترین ضربه براي تغيير دموکراتيک در سوريه هستند.

وي با اشاره به تشکيل هيات هماهنگي سوري متشکل از 11 حزب کرد و 6 حزب عربي ملي و سوري و تعداد زيادي شخصيتهاي مستقل و برخي شخصيتهاي مهم از موسسان و سردبيران اعلاميه دمشق، گفت: هيات هماهنگي جديد اصولي  مانند مخالفت با خشونت و درگیری های طایفه ای و اختلافات مذهبي و يا هر گونه کمک گرفتن از خارج و همکاري با آن را در دستور کار قرار داده است.

سخنگوي کميته عربي حقوق بشر خاطرنشان کرد: تشکيل اين هيات هماهنگي به بن بستي که در جنبه هاي متعددي در سوريه اتفاق افتاده است، پايان مي دهد.

مناع اظهار داشت: همه شهروندان و نظامیانی که طي حوادث اخير کشته شدند، شهداي ميهن هستند، و وحدت بین ارتش و مردم و ميان هواداران تغيير و آنهايي که همچنان در خانه هاي خود هستند و اکثريتي ساکت را تشکيل ميدهند، حاکم است.. نمي توان هيچ کسي را به خيانت متهم کرد.

مناع گفت: مردم سوريه نمي خواهند سوريه تابع و وابسته باشد و کلينتون سياستهاي آن را با تلفن تعيين کند؛ بلکه خواهان کرامت و حاکميت ملت و شهروندان هستند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها