اعلام حالت فوق العاده ... تونل یک مرکز هسته‌ای در آمریکا فرو ریخت

اعلام حالت فوق العاده ... تونل یک مرکز هسته‌ای در آمریکا فرو ریخت
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 - 22:09

روزنامه ایندیپندنت در گزارشی نوشت یک تونل هسته ای در نزدیکی شهر هنفورد در ایالت واشنگتن فروریخت.

العالم - آمریکا

به گزارش مونیتورینگ خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه ایندیپندنت در خبری فوری در روز سه شنبه نوشت: یک تونل هسته ای که در گذشته محل تولید پلوتونیوم بوده و اخیراً وزارت انرژی آمریکا یک پیمانکار خصوصی را برای پاکسازی ضایعات هسته ای آن به کار گرفته بود فرو ریخت و کارگران را در معرض مواد سمی و خطرناک قرار داد.
در گزارش ایندیپندنت آمده است: در پی فروریختن یک کارخانه هسته ای رو به اتمام در ایالت واشنگتن، صدها کارگر مجبور شدند ساختمان کارخانه را تخلیه کنند و یا پناه بگیرند. این حادثه در صبح روز سه شنبه اتفاق افتاد و یکی از مدیران این کارخانه به کارگران اعلام کرد سیستم تهویه داخل ساختمان را راه اندازی کنند و از خوردن و آشامیدن بپرهیزند. به دنبال تخریب این تونل، وزارت انرژی آمریکا، مرکز عملیات های اضطراری خود را فعال کرد. بر اساس گزارش ها، به برخی از کارگران گفته شد که ساختمان را تخلیه کنند و به برخی دیگر دستور داده شد پناه بگیرند.
گزارش ها حاکی است این تونل شامل مواد بسیار آلوده، از جمله قطارهای حامل ضایعات هسته ای، بوده است که برای انتقال میله های سوخت رادیواکتیو به کار گرفته می شده اند. وزارت انرژی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: دفتر عملیات های ریچلند وزارت انرژی آمریکا مرکز عملیات های اضطراری هنفورد را در ساعت 8:26 صبح فعال کرده است. در مورد فرونشست مواد هسته ای در خاکی که تونلِ مربوط به خط آهن در نزدیکی کارخانه سابق پردازش مواد شیمیایی را پوشانده نگرانی وجود دارد. تونل ها شامل مواد آلوده است.
در ادامه گزارش ایندیپندنت آمده است: این سایت هسته ای که در نزدیکی شهر هنفورد واقع شده در گذشته محل تولید پلوتونیوم بوده است که برای کمک به توسعه زرادخانه هسته ای آمریکا در هفتاد سال پیش از آن استفاده می شده است. اما، اخیراً وزارت انرژی آمریکا یک پیمانکار خصوصی را به کار گرفته بود تا طی یک قرارداد 110 میلیارد دلاری، 56 میلیون گالن ضایعات شیمیایی و هسته ای را از این محل پاکسازی کند؛ این ضایعات هسته ای در بیش از 177 تانکر زیر زمینی ذخیره شده بودند.
بر اساس گزارش ها، قبل از آنکه ساختمان فرو بریزد، مواد سمی و بخار رادیواکتیو و مواد شیمیایی از این تانکرها به بیرون نشت می کرده است؛ این مواد خطرناک باعث ایجاد سرطان، آسیب به مغز و ریه می شود. دستکم 61 کارگر در سال گذشته در معرض این مواد سمی قرار گرفتند. کارشناسان این مکان را سمی ترین مکان در آمریکا و یک چرنوبیل بالقوه نامیده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها