پرچم فلسطین در ایرلند برافراشته می شود

پرچم فلسطین در ایرلند برافراشته می شود
چهارشنبه 20 ارديبهشت 1396 - 14:10

برنامه برافراشتن پرچم فلسطین روی ساختمان دو شورای شهر در ایرلند باعث عصبانیت رژیم اسرائیل شده است.

العالم اروپا

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، شورای شهر دبلن – پایتخت - و شورای شهر سلایگو – شمال غرب ایرلند - با طرح برافراشتن پرچم فلسطین روی ساختمان این دو شورا به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین و پنجاهمین سالگرد اشغال کرانه باختری رود اردن ، باریکه غزه و قدس موافقت کرد.
پرچم فلسطین روزهای 14 و 15 مه روی ساختمان شورای شهر دبلین و سلایگو برافراشته خواهد شد.
جان لایِنس پیشنهاد دهندۀ این طرح و عضو شورای شهر دبلن گفت: هدف از برافراشتن پرچم فلسطین آشنا کردن مردم ایرلند با آلام و مشکلات فلسطینی ها است.
خانم "فاتن التمیمی" رئیس کمیته همبستگی ایرلند و فلسطین هم اعلام کرد : چنین طرح هائی نشان می دهد که ملت ایرلند با ملت تحت اشغال فلسطین احساس همبستگی و همدردی می کند.
روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز با نگرانی از تصویب این طرح نوشت : جان لاینس چندی پیش نیز تظاهراتی را در اعلام حمایت از فلسطینی ها برگزار کرده بود.
آحارونوت افزود : زِئِو بوکِر سفیر اسرائیل در ایرلند نیز پیش از تصویب طرح نامه ای به شورای شهر دبلن برای جلوگیری از تصویب طرح فرستاده و گفته بود که یهودیان ایرلند از پیامدهای برافراشته شدن پرچم فلسطین نگران هستند.
خانم "آن فینی" عضو شورای شهر دبلین پیشنهاد داده بود که پرچم فلسطین و پرچم اسرائیل همزمان روی ساختمان شورای شهر دبلین و سلایگو برافراشته شود که این پیشنهاد با رأی منفی 43 نفر و رأی مثبت 11 نفر پذیرفته نشد.
وزارت امور خارجه اسرائیل هم اعلام کرد : متأسفانه اکثریتی میانه رو به اقلیتی معروفیت طلب اجازه داد که طرحی یکجانبه و طرفدارانه را به تصویب برساند.
وزارت خارجه اسرائیل افزود : طرح جدید شورای شهر دبلین و سلایگو به معنای بلند کردن پرچم سفید و تن دادن به خواسته های سازمان های تروریستی است. 

جان لاینس

آن فینی

 

214

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها