عضو ائتلاف دولت قانون :

شهروندان عراقی ؛ سپر عملیات نظامی آمریکا

شهروندان عراقی ؛ سپر عملیات نظامی آمریکا
شنبه 11 تير 1390 - 16:58

يک فعال سياسي عراقي گفت : آمار بالاي تلفات غير نظاميان در عراق نشان مي دهد، نظاميان آمريکايي از شهروندان به عنوان سپر انساني يا چيزي شبيه به آن استفاده مي کنند

عدنان السراج فعال سیاسی عراقی روز شنبه در بغداد به شبکه خبري العالم گفت: آمریکا برای مردم عراق جز بدبختی و ویرانی چیزی به همراه نداشته است.

وی افزود : حمله آمريکا به عراق در سال 2003 و اشغال اين کشور فاجعه اي واقعي براي عراقي ها بود .

عضو ائتلاف دولت قانون خاطرنشان کرد : نتايج حمله آمريکا به عراق کشتار غیر نظامیان، جراحات و صدمات فراوان زنان و کودکان بی سرپرست، ازهم گسيختگي جامعه و درگيري هاي فرقه اي بوده است.

السراج گفت : کشته شدن بيش از 120 هزار عراقي و زخمي شدن 120 هزار ديگر در مقابل تلفات 4 هزار نفری ارتش آمريکا نشان مي دهد که نيروهاي آمريکايي به قتل عام مردم عراق اقدام کرده اند.

وی افزود : مردم ادعاي دروغین آمريکا مبني بر کمک به عراقي ها و برقراري صلح جهاني را درک کرده اند. آمريکاي اشغالگر مشکلاتي را ميان عراق و همسايگانش ايجاد کرد و باعث دشمني اين کشور با جمهوري اسلامي ايران و سوريه شد.

مرزوق از تأکيد گروه هاي سياسي و مردمي عراق بر خروج نيروهاي اشغالگر آمريکايي از کشور خبر داد و گفت : نشستي امروز در منطقه کاظميه بغداد با حضور نمايندگان مجلس، سياستمداران و نمايندگان سازمان هاي مدني برگزار شد و بيانيه پاياني اين نشست مبني بر لزوم خروج نيروهاي اشغالگر آمريکايي از عراق به شوراي امنيت سازمان ملل متحد و بسياري از سازمان هاي بين المللي فرستاده خواهد شد .

این فعال سیاسی عراقی افزود : مرحله بعد مرحله به دست گرفتن امور کشور است. نوري مالکي نخست وزير عراق به گروه هاي سياسي ابلاغ کرده است که نيروهاي مسلح قادر به حفظ امنيت عمومي هستند و نيروهاي آمريکايي بايد عراق را ترک کنند.

پربیننده ترین خبرها