سردبير روزنامه صوت اليمن :

هشدار به فراخوان تشکيل شوراي انتقالي يمن

هشدار به فراخوان تشکيل شوراي انتقالي يمن
شنبه 11 تير 1390 - 18:07

سردبير روزنامه صوت اليمن فراخوان تشکيل شوراي انتقالي انقلاب يمن از سوي احزاب ديدار مشترک را مبهم و خطرناک توصيف کرد.

عبدالعالم الشميري شنبه شب در لندن به شبکه خبري العالم گفت :به نظر می رسد در فراخوان احزاب ديدار مشترک که پس از رکود پنج ماهه به تحريک عربستان خواستار تشکيل شوراي انتقالي انقلاب يمن شده اند، خطراتي وجود داشته باشد.ترديدهاي بسياري درباره حضور جوانان در اين شورا وجود دارد و ممکن است به جاي جوانان انقلابي جوانان وابسته به حزب الاصلاح يا احزاب ديدار مشترک به اين شورا بپيوندند.

شميري افزود : حوثي ها تاکنون احزاب ديدار مشترک را به رسميت نشناخته اند و درباره مشارکت آنها در این شورا تردیدهایی وجود دارد. احزاب ديدار مشترک نيز به زودي خواهند فهمید که اين امر بازي برنامه ريزي شده از سوي عربستان و آمريکا و توطئه نظام حاکم يمن براي وقت کشي است.

الشميري افزود: مردم يمن نگران موج بازداشت های کنوني آن دسته نيروهاي منشعب شده از گارد رياست جمهوري هستند که به مردم و انقلابيون پيوسته اند. این بازداشت ها از سوی پسر علی عبدااله صالح دیکتاتور یمن انجام می شود.

الشميري تصريح کرد: انشعاب هاي به وجود آمده در گارد رياست جمهوري بيش از آنکه باعث ايجاد خوف و رعب براي مردم يمن باشد، موجب نگراني آمريکا شده است و هدف از ديدار اخير سفير آمريکا با رئيس ستاد مشترک يمن سرلشکر احمد الاشول نيز براي کنترل دامنه اين انشعاب ها بود.

اين فعال رسانه اي يمن افزود: آنها به خوبي مي دانند که علي عبدالله صالح ديگر به کشور و مسند قدرت بازنخواهد گشت و ملت يمن خواستار برکناري خانواده علي عبدالله صالح از رياست دستگاه امنيتی کشور و خروج پسر وي از کشور و پيوستن به پدرش هستند.

الشميري دو دستگي هاي به وجود آمده در گارد رياست جمهوري را مانند انشعاب هايي دانست که در ارتش يمن به وجود آمده بود. وي افزود: امروزه و به دنبال پيوستن دهها تن از نيروهاي گارد به انقلاب، شاهد دستگيري ها عجيب و بي سابقه اي هستیم. زيرا آنها نگران هستند که دامنه اين انشعاب ها در ارتش نيز ادامه داشته باشد و شمار نيروهاي ملحق شده به انقلابيون با شمار نظاميان وفادار به علي عبدالله صالح برابري کند.

الشميري افزود: آمريکا و عربستان دريافته اند که امکان ماندن خاندان علي عبدالله صالح بر مسند قدرت وجود ندارد. به همين دليل در حال يافتن جايگزيني براي وي و پسرانش هستند.

وی از موضع عربستان در قبال يمن به شدت انتقاد کرد و گفت: ملت يمن از اينکه عربستان به عنوان يک کشور همسايه سلامتي و بيماري يک فرد را با اراده همه ملت در يک جايگاه قرار داده است شگفت زده شده اند. ما از اينکه عربستان از فردي حمايت مي کند که در مقابل همه ملت يمن قرار گرفته است تعجب مي کنيم.

شميري اظهار داشت: عربستان به خوبي مي داند که علي عبدالله صالح از نظر جسمي و از جنبه قانوني شرايط اداره کشور و حتي بازگشت به يمن را ندارد. به همين دليل تلاش مي کند که جايگزيني براي وي پيدا کند و اين امري است که حسن زيد از رهبران احزاب ديدار مشترک ديروز با اعلام تشکيل شوراي انتقالي به آن اشاره کرد.

فعال سیاسی یمنی اين فراخوان ها را به منزله چراغ سبز عربستان به سران ديدار مشترک دانست و اظهار داشت: احزاب ديدار مشترک به انقلاب و ملت يمن به طور کلي پشت کرده و به آمريکا و عربستان و اوامر آنها روي آورده اند.

وي درباره ادعاي فرمانده نيروهاي امنيت مرکزي يمن مبني بر اينکه نظام با ملت نمي جنگد بلکه در حال جنگ با تروريسم است گفت: براساس برخي گزارشها گارد رياست جمهوري، گارد ويژه و دستگاه امنيت مرکزي حدود يک ميليارد دلار را به آموزش و تجهيز اين نيروها براي مبارزه با تروريسم اختصاص داده اند. اما ما شاهد هيچ گونه جنگي با تروريسم از سوي اين نيروها نبوده ايم. اصولا نيروهاي امنيتي در پي ريشه کن کردن القاعده در يمن نيستند. زيرا عربستان و آمريکا مي خواهند با ماندن اين نظام اموال يمن را غارت کنند و اين هدف علي عبدالله صالح و نظامش از مبارزه با تروريسم است.

اين فعال رسانه اي يمن در پايان اظهار داشت: نيروهايي که در حال حاضر از سوي سازمان امنيت مرکزي و گارد رياست جمهوري براي مبارزه با تروريسم مورد استفاده قرار مي گيرند در حقيقت مسئول سرکوب جوانان و ملت يمن هستند و روزنامه هاي آمريکايي در گزارش هايي هفته قبل اعلام کردند که گارد رياست جمهوري و گارد ويژه با وجود آموزش ها و تجهيزاتي که از سوي امريکا دريافت کرده اند به جاي مبارزه با تروريسم به سرکوب انقلابيون و جوانان بي دفاع مشغول هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها