رئیسی: دولت چهار سال امکانات و نیروی انسانی کشور را معطل گذاشت

رئیسی: دولت چهار سال امکانات و نیروی انسانی کشور را معطل گذاشت
چهارشنبه 27 ارديبهشت 1396 - 20:17

حجت الاسلام رئیسی نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: دولت کنونی چهار سال اقتصاد، امکانات و نیروی انسانی این کشور را معطل گذاشت و در این زمینه باید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، حجت الاسلام رئیسی عصر چهارشنبه در جمع حامیانش در میدان شهدای مشهد افزود: دولت باید پاسخگوی مشکلات باشد، مگر چهار سال پیش شما نگفتید 'بازار ایران نباید مملو از اجناس چینی باشد' چرا بازار ما در دست چینیان است؟
وی بیان کرد: در دولت پیش سالانه پنج میلیارد دلار اجناس چینی وارد کشور می‌شد اما در این دولت، این میزان هر سال به 10 میلیارد دلار رسیده است.
وی گفت : شما چرا عصبانی هستید، از اینکه مردم از شما سئوال می کنند چهار سال چه کردید؟ شما چرا از بیکاران که مشکلات بیکاری آنان را به ستوه آورده است،‌عصبانی شده اید؟
وی اظهار کرد: از مردمی که صادقانه می گویند ما دیگر تحمل شنیدن هر روز تیتر یک روزنامه را در اعتراض به فساد نداریم ، شما به جای اینکه پاسخگوی این مطالبات مردم و جوانان باشید، تمام این اجتماعات را نقد و زیر سوال می برید؛ رقیب هراسی می کنید و می گویید، اینها آمده اند دیوار بکشند.
حجت‌الاسلام رئیسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آن سند( چکی) که شما نتوانستید از دشمن با دیپلماسی التماسی نقد کنید، در دولت کار و کرامت نقد خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه ما با کمک مردم، تحریم ها را برخواهیم داشت، افزود: با کرامت و حفظ شان مردم، اشتغالزایی را توسعه خواهیم داد و سالانه یک میلیون شغل در کشور ایجاد می کنیم.
رئیسی گفت: شما می‌گویید دیپلماسی بلد هستید؛ مگر وزارت خارجه نباید به دنبال پیدا کردن بازار برای فروش اجناس داخلی باشد؟ امروز با وجود رابطه دوستانه با عراق، چرا بازار آن کشور در دست ترکیه است، 180 کشور در جهان وجود دارد، مگر دیپلماسی، برقراری ارتباط با چند کشور است!
وی افزود: سئوال اینجاست که با این همه منابع کشور و نیروی انسانی چرا اکنون افزون بر 50 درصد از ظرفیت صنعتی کشور تعطیل مانده است و چرا به جای به حرکت در آوردن چرخ‌ها، به چند نفر بی‌حساب تسهیلات داده می‌شود.
وی با بیان اینکه مشکلات اصلی کشور ما با این همه امکانات چیست، افزود: مشکل این است که آقایان به جای اینکه حل مشکل را به دست توانای ملت بدانند، امید به بیگانگان بسته اند.
وی با تاکید بر اینکه رکود و گرانی امروز در کشور رکورد زده است، اظهار کرد: مگر بیگانگان تاکنون گره از مشکلات کدام کشور گشوده‌اند که ما کشور دوم باشیم.
وی با اشاره به اینکه حقوق شهروندی گفتنی و نوشتنی نیست، افزود: حق شهروندی یعنی آزادی در اظهار نظر؛ چرا به مخالفانتان برچسب می‌زنید و به آن‌ها توهین می‌کنید.
حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: آقای روحانی حق شهروندی آن است که سفره فقرا هر روز کوچک تر نشود و جوانی به سبب بیکاری در برابر خانواده‌اش خجالت ‌زده نباشد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه چرا اسم هنرمندان، اهل سنت و‌ اقلیت‌های مذهبی را می‌آورید، اما در عمل برای آن‌ها هیچ کاری انجام نمی‌دهید، افزود: اینکه هنرمندی در گوشه بیمارستان جان دهد و هیچ کس احوال او را نپرسد، این معنای حمایت از هنرمند و حق شهروندی است؟
وی ادامه داد: آقای روحانی به شما نصیحت می‌کنم منافع ملی را فدای منافع کسی نکنید، حرف‌هایی می‌زنید که امنیت ملی و منافع کشور فدای منافع شخصی می‌شود، شما که 20 سال کار امنیتی کردید.
وی با بیان اینکه اگر دولت ولخرجی‌های خود را کنار بگذارد، مشکلات کشور حل می‌شود، افزود: 11 میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد و 500 هزار زوج در انتظار وام ازدواج هستند.
به گفته وی، مردم حقوق های نجومی را خلاف شئونات دولت اسلامی می دانند و دولتی می‌خواهند که اشرافی نباشد.
وی با اشاره به اینکه افتخارم این است که 37 سال مدافع حقوق مردم بودم، ادامه داد: آستان قدس هم مالیات بر ارزش افزوده را پرداخته است؛ پولی که آستان باید مالیات بدهد، 10 برابر آن را به فقرا و نیازمندان کمک کرده است.
وی تاکید کرد: شما نفت و گاز و حامل‌های انرژی را گران کردید و قانون هدفمندی می‌گوید پول را باید به خود مردم برگردانید که بسیاری از آنان جز دریافت یارانه درآمد دیگری ندارند.
حجت الاسلام رئیسی گفت: من هیچ شأنی برای خود جز نوکری برای حضرت رضا (ع) و مردم قائل نیستم.
وی بیان کرد: از برادر مجاهدم آقای دکتر محمدباقر قالیباف و آقای میرسلیم که مرا در این سفر همراهی کردند تشکر می کنم و از خانواده معظم معدنچیان که با وجود مصیبت وارده در این جلسه حضور یافته اند نیز قدردانی می کنم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت برگزار می شود. / ایرنا

پربیننده ترین خبرها