آخرین رای ها، شعبه های شلوغ و جمعیت زیاد

آخرین رای ها، شعبه های شلوغ و جمعیت زیاد
جمعه 29 ارديبهشت 1396 - 22:46

به ساعات پایانی رای گیری نزدیک می شویم و این مردم هستند که شمارشان لحظه به لحظه بیشتر و بیشتر می شود. مثل این است که همیشه باید بین ساعات پایانی و حضور مردم پای صندوق رای یک رابطه معکوس وجود داشته باشد.

العالم ـ ایران

به نظر می رسد که این رابطه معکوس سر هر انتخاباتی در کشور تکرار می شود؛ اینکه هر چه زمان کمتری برای رای داشته باشیم و ساعات رای گیری ، آخرین مهلت ها را نشان دهند ، شمار مردم رای دهنده بیشتر می شود.
بیشتر شعبه های رای از جمله مساجد ، مملو از جمعیت است و برخی هم که انگار از ایستادن در صف طولانی خسته شده باشند روی زمین چهار زانو نشسته اند و گاهی هم درباره نامزدهایی که می خواهند به آنان رای بدهند گفت و گویی بین هم رد و بدل می کنند و البته برخی هم در حال چانه زنی کوتاه که کدام نامزد از همه بهتر است . این را می شود به حساب چاشنی یک روز گرم انتخاباتی تا چهار سال دیگر گذاشت.
مسجدالنبی و مسجد ولیعصر از جمله شعبه هایی به شمار می آیند که در آن جمعیت زیادی به چشم می خورد . بیش از 200 تن در چندین صف در مسجد قائم شهران ایستاده اند.
آهسته آهسته گلایه مردم از معطل شدن زیاد در صف رای مسجد النبی نارمک شنیده می شود که برای رای دادن در صف انتظارند. آنان، خواستار سرعت دادن به روند رای گیری هستند.
زن و شوهر جوانی انگار خیلی به دنبال شعبه گشته اند، نرسیده به مسجد امام علی (ع) محله پونک بر می گردند و دوان دوان به سمت خودروشان می روند تا شاید شعبه خلوتی بیابند.
هم اکنون جمعیت زیادی که هر لحظه به تعداد آنان افزوده می شود در صف مسجد قبا، منتظر برای ارایه رای خود هستند.
اما شعبه های اخذ رای واقع در مدارس هم در زمان حاضر شلوغ است که به نظر می رسد ، مردم ، این بار از مدارس به عنوان شعبه رای، نسبت به مساجد ، بیشتر استقبال کرده اند . چرایی آن ساده است .دلیلش وجود صندلی هایی است که مدرسه ها بیشتر از مساجد دارند و مردم خسته و مانده در صف ، حداقل می توانند روی صندلی بنشینند.
همه امیدوارند که به رای برسند.
عبدالرضا رحمانی فضلی ، وزیر کشور دقایقی پیش اعلام کرد: رای گیری در ساعت 24 امشب به پایان می رسد چرا که حداکثر تا ساعت 12 شب می توانیم زمان اخذ رای را تمدید کنیم زیرا بر اساس قانون تنها در روز جمعه باید رای گیری شود.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها