وخامت وضعیت اقتصادی انگلیس

وخامت وضعیت اقتصادی انگلیس
يکشنبه 12 تير 1390 - 13:41

بيشتر شهروندان انگليسي معتقدند که وضعيت اقتصادي کشورشان روز به روز وخيم تر مي شود و مجبورند بسياري از هزينه هاي خود را براي رفع نيازهايشان کاهش دهند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم نظرسنجی مؤسسه آی.سی.ام برای روزنامه نیوز آف ورلد حاکیست : دو سوم شهروندان انگلیسی معتقدند که وضعیت اقتصادی آنها و کشورشان پس از افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی وخیم شده است.
این در حالی است که بخش خرده فروشی ها در ماه های گذشته به علت خودداری شهروندان از خرید کالاهای غیرضروری با بحران مواجه شده است و اقتصاد انگلیس با تحول مستمر همراه نیست .
طبق این نظرسنجی ، 82 درصد شهروندان انگلیسی معتقدند که برنامه ریاضت اقتصادی ائتلاف محافظه کاران با توجه به کسری بودجه معادل 10 درصد تولید ناخالص داخلی اجتناب ناپذیر است .
پنجاه و هشت درصد پرسش شوندگان برنامه ریاضت اقتصادی را لازم دانستند ولی دو سومی که حامی برنامه ریاضت اقتصادی هستند ، احساس می کنند که این برنامه زود اجراء شده است.
دو سوم از 1001 پرسش شونده اعلام کردند که بسیاری از هزینه های خود را کاهش داده اند و یک نفر از 3 نفر گفت که توانائی خرید مواد غذایی و سوخت را ندارد .
هفتاد و هشت (78) درصد نیز اعلام کردند که از خرید کالاهای تجملاتی مانند اثاثیه و خودرو خودداری می کنند.
پنجاه و دو (52) درصد شهروندان انگلیسی معتقدند که دیوید کامرون نخست وزیر و جرج اسبورن وزیر دارایی انگلیس وظیفه مدیریت اقتصادی را به نحو خوب انجام نمی دهند .
بیست و سه (23) درصد معتقدند که اقتصاد رو به بهبودی می رود و 41 درصد خواهان واگذاری مدیریت اقتصادی به محافظه کاران و 25 درصد نیز خواهان واگذاری این مسئولیت به حزب کارگران هستند .
آمارهای رسمی این هفته حاکیست : اقتصاد انگلیس در سه ماهه اول سال 2010 فقط 5 . 0% رشد داشت و در سه ماهه آخر با رکودی به همین میزان همراه بود .
طبق این آمارها ؛ درآمدها به علت افزایش مالیات و افزایش میانگین تورم بسیار کاهش یافته است .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها