کُردهای عراق و چالشی به نام "استقلال"

کُردهای عراق و چالشی به نام
چهارشنبه 3 خرداد 1396 - 14:48

رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا گفت: تلاش کردهای عراق برای استقلال از بغداد، ثبات و استقرار این کشور را با چالش بزرگی مواجه می کند.

العالم - عراق

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ژنرال "وینسنت استوارت" رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در حاشیه نشست مجلس سنا تصریح کرد: توانایی کردها برای ارتباط و همکاری با حکومت بغداد، نقشی کلیدی را در جلوگیری از سرگیری تنش ها ایفا می کند.
به گفته رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، قرار است همه پرسی درباره استقلال منطقه کردستان عراق از حکومت مرکزی، در اکتوبر سال جاری برگزار شود.
تهیه گزارش های اطلاعاتی برعهده آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا است و ترسیم سیاست های این کشور بر عهده این نهاد نیست.
استیوارت، حل مسأله میدان نفتی کرکوک و درآمدهای مربوط به میادین نفتی و حل و فصل مسائل مهم دیگر در این شهر را چالش بزرگ سیاسی برای دولت عراق دانست.
وی درباره بروز هرگونه پیامدهای منفی درصورت عدم توانایی بغداد برای تفاهم با کردها یا سنی ها در این باره هشدار داد.
در همین حال، رئیس آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا به رویترز گفت: درصورت عدم توانایی برای مقابله با چالش ها و حل سیاسی آن، در نهایت این موضوع به درگیری میان همه احزاب و جنگ داخلی در عراق منجر خواهدشد.
گفتنی است، احزاب مهم کردستان عراق در ماه آوریل اعلام کردند که پس از شکست گروهک تروریستی داعش، همه پرسی درباره استقلال این منطقه از حکومت مرکزی در سال جاری برگزار خواهدشد.
221

پربیننده ترین خبرها