با دستيابي تهران به مرحله پيشرفته صنعت نظامي محقق شد؛

مصونيت ايران در برابر هرگونه تهدید آمريکا

 مصونيت ايران در برابر هرگونه تهدید آمريکا
دوشنبه 13 تير 1390 - 07:45

تهران (العالم) ـ يک نويسنده و تحليلگر مسايل منطقه، با اشاره به پيشرفت دفاعي ايران و دستيابي کشور به مرحله پيشرفته صنعت نظامي و آزمايش موفقيت آميز نسل جديد موشک هاي بسيار پيشرفته در "رزمايش پيامبر اعظم 6"، بر مصونيت ايران در برابر هرگونه تهديد آمريکا تاکيد کرد.

"حسن هاني زاده " دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: استراتژي نظامي ايران دفاعي بوده و تهاجمي نيست و با توجه به اين توانمندي تهران مي تواند بر امکانات داخلي خود تکيه و با هرگونه حملات مقابله کند.

هاني زاده تصريح کرد: در صورت لزوم که جمهوري اسلامي ايران و فرماندهان نظامي اراده کنند، اين کشور مي تواند موشک هاي دور برد و قاره پيما توليد و با هرگونه تهديد در دورترين نقاط جهان مقابله کند اما تهران در مرحله کنوني نيازي به اين مساله ندارد.

وي با اشاره به رزمايش "پيامبر اعظم (ص) 6 " گفت: اين رزمايش که از روز دوشنبه ششم تيرماه آغاز شده و به مدت 10 روز ادامه خواهد داشت؛ با توجه به مراحلي که تاکنون برگزار شده به اهداف خود با موفقيت دست يافته است.

اين نويسنده و تحليلگر مسايل منطقه خاطرنشان کرد: ايران توانسته است در اين مرحله از رزمايش نسل جديد موشک هاي بسيار پيشرفته را آزمايش کند.

هاني زاده افزود: طي دو روز آينده مرحله ديگر رزمايش پيامبر اعظم (ص) 6 برگزار و موشک هاي دور برد توليد داخل آزمايش خواهد شد .

وي خاطرنشان کرد: اين رزمايش ها ثابت کرد که ايران در صنعت نظامي به مرحله پيشرفته اي از خودکفايي رسيده و امروز به عنوان يک قدرت در منطقه مطرح است که کسي نمي تواند نقش آن را ناديده بگيرد.

هاني زاده تاکيد کرد: خودکفايي در زمينه صنعت نظامي مي تواند ايران را در برابر حملات احتمالي آمريکا يا رژيم صهيونيستي  محفوظ نگاه دارد اين درحالي است که ايران در صدد حمله به هيچ کشوري نيست و همه توان نظامي آن در راستاي استراتژي دفاعي است. 

وي افزود: ايران از طريق اين رزمايش ها توانست به همه جهان و به ويژه کشورهاي همسايه ثابت کند که در صدد حمله به هيچ کشوري نيست اما اگر مورد حمله قرار بگيرد آن را بي پاسخ نخواهد گذاشت .

هاني زاده گفت: ايران طي سه دهه گذشته عليرغم تحريم هاي ظالمانه آمريکا و کشورهاي اروپايي و تلاش آنها براي ممانعت تهران از دستيابي به تکنولوژي نظامي و تکنولوژي هاي مرتبط با صنعت نظامي ، توانسته در سال هاي پس از جنگ تحميلي انواع موشک هاي دور برد و تجهيزات نظامي را توليد کند و از واردات آن از خارج بي نياز باشد .

در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 که همچنان ادامه دارد برخي توانمندي هاي مجموعه موشکي هوا و فضا و برخي از تجهيزات جديد شامل سيلوهاي زير زميني پرتاب خودکار موشک، موشک هاي سجيل ، فاتح ، قيام ، خليج فارس ، شهاب يک و دو ، زلزال و کلاهک هاي باراني براي اهداف دريايي به نمايش گذاشته شده و يا در مراحل آتي به نمايش در خواهد آمد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها