با افشاگري هاي دبيرکل حزب الله رقم خورد؛

شکست دادگاه حريري در رويارويي با مقاومت

 شکست دادگاه حريري در رويارويي با مقاومت
دوشنبه 13 تير 1390 - 08:23

يک نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، دادگاه بين المللي ويژه رسيدگي به ترور رفيق حريري نخست وزير اسبق لبنان را ابزاري سياسي براي جنگ عليه جبهه مقاومت در منطقه دانست و گفت: اين دادگاه در اولين رويارويي خود با اين جبهه شکست خورد.

"حسين سلامه" دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: سخنراني شنبه شب سيد حسن نصرالله دبيرکل حزب الله به منزله اولين شکست دادگاه بين المللي در نخستين نبرد با پيش قراولان خط مقاومت و مقابله با استکبار در خاورميانه است زيرا وي با تکيه بر اسناد و مدارک موجود به افشاگري عليه اين دادگاه پرداخت.

سلامه گفت: درگيري گسترده اي در منطقه ميان جبهه آمريکا و اسراييل و خط مقاومت در جريان است که اين خط از ايران آغاز و با عبور از سوريه و مقاومت در عراق به لبنان وغزه ختم مي شود.

وي تصريح کرد: دادگاه حريري ابزاري سياسي در اين جنگ به شمار مي رود؛ جنگي که همپايه جنگ تابستان سال 2006 ميلادي عليه حزب الله بود که غرب خواهان از بين بردن حزب الله براي ايجاد خلل در جبهه مقاومت در منطقه است.

سلامه از موضع گروه موسوم به 14 مارس (گروه سعد حريري و طرفداران غرب) در لبنان درقبال مقاومت و سنگر گيري آنها در پشت افکار، طرح ها و تعهدات خودشان به غرب انتقاد کرد و گفت: آنها نمي توانند به مطالب مطرح شده از طرف سيد حسن نصرالله پاسخ دهند از اين رو فرد سرسپرده اي مثل فواد سنيوره نخست وزير سابق لبنان را براي اين منظور جلو انداخته اند.

وي افزود: سنيوره به بلدوزر مشهور است و براي رسيدن به اهداف خود از قتل، تعدي، هرج و مرج و ايجاد درگيري مذهبي در لبنان باکي ندارد و در دوره رياست بر پست نخست وزيري نيز از نگاه ملي به مسايل نمي نگريست.

اين نويسنده و تحليلگر سياسي لبناني، موضع 14 مارس و تاثير آن در جلسه بررسي و راي اعتماد به دولت نجيب ميقاتي نخست وزير مامور تشکيل دولت جديد لبنان را کم اهميت دانست و گفت: اکثريت مجلس با حدود 70 راي به دولت ميقاتي راي اعتماد خواهند داد.

سلامه گفت: ميزان راي اعتماد به دولت ميقاتي از راي اعتمادي که سعد حريري نخست وزير پيشين لبنان کسب کرد، کمتر نخواهد بود.

وي تصريح کرد که گروه 14 مارس درحالي براي ايجاد کشمکش هاي طايفه اي و مذهبي تلاش مي کند که مردم لبنان نسبت به اين مسايل درک و آگاهي بالايي دارند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها