تاکيد رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت عملي

تاکيد رهبر معظم انقلاب بر حفظ وحدت عملي
دوشنبه 13 تير 1390 - 11:27

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي تاكيد كردند: يكي از موارد بسيار مهم و ضروري براي ادامه حركت تكاملي و رو به جلوي انقلاب اسلامي، پرهيز از دميدن و مشتعل كردن فضاي اختلاف، هياهو و جنجال در جامعه است و همه دستگاهها و جريانهاي سياسي و فكري بايد به حفظ وحدت، پايبندي عملي داشته باشند.

به گزارش شبکه خبري العالم به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولين حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، همچنين پاسداري حقيقي از انقلاب اسلامي را حفظ حركت پيش رونده، پرشتاب، پرنشاط و انقلابي نظام اسلامي به سمت اهداف والاي ترسيم شده، دانستند.
در اين ديدار كه در آستانه سوم شعبان سالروز ميلاد بزرگ پاسدار اسلام حضرت سيدالشهدا عليه السلام و روز پاسدار برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك اعياد شعبانيه بويژه سوم شعبان، نامگذاري سالروز ميلاد حضرت امام حسين عليه السلام به عنوان روز پاسدار را ابتكاري پرمغز و جهت دِه خواندند و افزودند: معناي واقعي پاسداري از اسلام با همه ابعاد آن، در دوران ده ساله امامت حضرت اباعبدالله عليه السلام تحقق پيدا كرد، بنابراين بازخواني رفتار و حركات آن حضرت در دوران امامت، ترسيم كننده مباني و شاخص هاي واقعي پاسداري است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين دوران ده ساله امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام، به سرفصل هاي مهم حركت ايشان از جمله انذار، تحرك تبليغاتي، بيدار و حساس كردن خواص، ايستادگي با جان و مجاهدت در مقابل حركت انحرافي فوق العاده خطرناك آن زمان، و عمل براساس دستورات اسلام، اشاره و خاطرنشان كردند: حركت و ايثار امام حسين عليه السلام و ابعاد گسترده آن بويژه فجايعي كه براي خاندان آن حضرت پيش آمد، موجب ماندگاري اين حركت در تاريخ و حفظ اسلام و ارزشها شد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از ابعاد سخت حركت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را صبر ايشان در مقابل ترديد افكني هاي خواص و صاحب نامان آن دوران ارزيابي كردند و افزودند: سخت ترين صبر امام حسين عليه السلام ايستادگي در برابر سخنان به ظاهر مصلحت انديشانه و وسوسه هاي افراد صاحب نفوذ و تأثيرگذاري بود كه با توجيهات به ظاهر شرعي، امام را از گام گذاشتن در اين مسير منع مي كردند اما حضرت اباعبدالله عليه السلام با صبر بر اين ترديد افكني ها و با عزم و اراده، وارد ميدان شدند و جريان اسلام را از انحرافي بزرگ نجات دادند.
ايشان پس از تبيين معناي واقعي پاسداري در چارچوب حركت امام حسين (ع)، افزودند: نامگذاري سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، بدين معنا است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي خواهد همواره در راه حضرت سيدالشهداء حركت كند و بررسي منصفانه عملكرد سپاه از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون نيز نشان مي دهد سپاه پاسداران حقاً و انصافاً در اين راه قدم برداشته و ايستادگي كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه ادامه حركت رو به رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توجه به ويژگيها و شاخص هاي ترسيم شده براي پاسداري را، ارتقاي توانايي، كيفيت و هوشمندي سپاه در همه ابعاد دانستند و خاطرنشان كردند: اگر نسل گذشته سپاه در شرايط و انگيزه هاي قوي اوائل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تكامل پيدا كرد، نسل جوان و جديد سپاه نيز بايد از لحاظ معرفت، آگاهي، بصيرت، فداكاري، انجام درست كار و انجام به هنگام وظيفه، به مراتب بالاتر و مستحكم تر باشد زيرا امروز اگرچه جنگ نظامي وجود ندارد ولي جنگي ظريفتر و البته خطرناك تر در جريان است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به تشريح معناي واقعي هويت پاسداري سپاه پرداختند و افزودند: نبايد از مفهوم «پاسداري از انقلاب» معنايي محافظه كارانه و حفظ وضع موجود انقلاب برداشت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه انقلاب در ذات خود يك حركت پيش رونده و پرشتاب به سمت اهداف ترسيم شده است، خاطرنشان كردند: پاسداري از انقلاب به معناي حفظ حركت پيش رونده و انقلابي نظام اسلامي است.
ايشان لازمه پاسداري سپاه از حركت انقلابي و پيش رونده نظام اسلامي را دو حركت دروني و بيروني در سپاه پاسداران دانستند و افزودند: حركت دروني كه سپاه همواره به آن نياز دارد داراي دو بُعد معنوي و مادي است كه بعد معنوي آن، توجه ويژه به ارزشها و مشخص كردن شاخص هاي ارزشي پاسداري و سنجش و ارزيابي همه فرماندهان و بدنه سپاه براساس اين شاخص ها، به منظور پيشرفت است.
رهبر انقلاب اسلامي درخصوص بُعد مادي حركت دروني سپاه خاطرنشان كردند: كارهاي تشكيلاتي، علمي، تحقيقاتي، و آموزش هاي نظامي اجزاء بُعد مادي حركت دروني سپاه هستند كه با قرار گرفتن در كنار بُعد معنوي، يك مجموعه زنده، پرنشاط، هميشه جوان و داراي حركت رو به جلو بوجود خواهند آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي تأكيد كردند: چنين مجموعه اي به عنوان الگوي معنويت، بصيرت، پايبندي به اصول، فكر، تدبير و حركت در مسير صحيح، مي تواند تأثيرگذار در پيشبرد حركت مجموعه انقلاب اسلامي باشد.
ايشان يكي از موارد لازم و بسيار مهم براي پاسداري از حركت پيش رونده

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها