اخراج پناهجویان افغان از آلمان

اخراج  پناهجویان افغان از آلمان
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 11:34

اتحادیه‌های رفاه اجتماعی و سازمان‌های حامی پناهجویان در آلمان خواستار توقف فوری اخراج پناهجویان افغان شدند؛ به گفته این سازمان‌ها، قرار است امروز باز هم گروهی از پناهجویان اخراج شوند.

العالم-اروپا

 برخی نهادهای حامی پناهجویان در آلمان از جمله اتحادیه‌های رفاه اجتماعی و سازمان‌های حامی پناهجویان در آلمان خواستار توقف فوری اخراج پناهجویان افغان شدند.

به گفته این سازمان‌ها، قرار است امروز روز چهارشنبه باز هم گروهی از پناهجویان افغان اخراج شوند.

چندین سازمان بین‌المللی، عفو بین‌الملل، دیاکنی و اتحادیه‌های رفاه اجتماعی در برلین با انتشار یک اطلاعیه مشترک خواستار توقف فوری اخراج پناهجویان افغان شدند.

سازمان‌ها و اتحادیه‌های مذکور در این اطلاعیه از چگونگی تصمیم‌گیری‌ اداره فدرال آلمان برای مهاجرت و پناهندگی انتقاد و این سازمان‌ها نگران هستند که بعد از بررسی نادرست درخواست‌های پناهندگی‌، پناهجویان اخراجی افغان به کشور شان اخراج و زندگی آنها در معرض خطر قرار بگیرد.

به گزارش این سازمان‌ها، اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان فدرال  بعد از بررسی به مواردی از اشتباهات در روند رسیدگی به تقاضاهای پناهجویان اعتراف کرد.

به گفته این سازمان‌ها، روز چهارشنبه باز هم اخراج گروهی پناهجویان افغان برنامه‌ریزی شده است.

در اطلاعیه مشترک این سازمان‌ها انتقاد شده است که گزارش‌های جدید درباره وضعیت افغانستان در بررسی پرونده‌های پناهندگی افغان‌ها در نظر گرفته نشده است.

ده‌ها نفر در فرودگاه  «مونشن» آلمان گردهم آمده و به اخراج گروهی مهاجران افغان به کشورشان اعتراض و در این شعار نوشته شده که «اخراج به افغانستان را متوقف کنید».

در این اطلاعیه گفته شده که با وجود خراب‌تر شدن وضعیت امنیتی افغانستان، شمار بیشتر پناهجویان افغان اخراج می شوند.

در حالی که میزان قبول پناهجویان افغان در آلمان 2 سال قبل 78 درصد و در سال گذشته 60 درصد بود، در سال جاری حدود نصف پناهجویان افغان اخراج شده‌اند.

این سازمان‌ها و اتحادیه‌ها تردید دارند که در داخل افغانستان مناطق امنی برای فرار وجود داشته باشند.

به گفته آنها، وضعیت امنیتی افغانستان آنقدر غیرقابل پیش‌بینی است که حتی کمیساریای عالی ملل متحد در امور مهاجران از تفکیک قایل شدن بین مناطق امن و ناامن خودداری می‌کند.

این در حالی است که «توماس دیمیزیر» وزیر کشور آلمان فدرال و بسیاری ایالت‌های این کشور اخراج پناهجویان افغان را چنین استدلال می‌کنند که در آن کشور «مناطق امن» وجود دارند.

دولت فدرال آلمان در پاییز سال گذشته تفاهمنامه‌ای را با افغانستان به امضا رساند که اخراج پناهجویان افغان در هواپیمای چارتر را ممکن و از ماه دسامبر هر مورد اخراج گروهی مهاجران افغان همزمان با اعتراض‌ها صورت گرفته است.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها