ترکیه: تسلیح کردهای سوریه بسیار خطرناک است

ترکیه: تسلیح کردهای سوریه بسیار خطرناک است
چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 17:56

وزیر خارجه ترکیه ارسال سلاح از سوی آمریکا برای شبه‌نظامیان کرد مستقر در سوریه را اقدامی بسیار خطرناک خواند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری فرانسه، داود جاویش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد که اقدام آمریکا در تسلیح شبه‌نظامیان کرد سوریه برای این کشور و تمامیت ارضی آن به شدت خطرناک است.

در حالی ارسال این سلاح‌ها آغاز شده است که نیروهای کُرد سوریه در آستانه شروع عملیاتی برای آزادسازی "الرقه" پایتخت خودخوانده داعش در سوریه هستند.

آنکارا نیروهای دموکراتیک سوریه را گروهی تروریستی می داند.

اوغلو با درخواست از واشنگتن برای بازنگری در این تصمیم، تصریح کرد: همه ما به دنبال ثبات و امنیت در سوریه هستیم و باید از چنین اشتباهاتی دوری کنیم. این سلاح ها فقط ترکیه را نشانه نمی گیرد بلکه اقدامی علیه همه بشریت است.

در همین حال، "آدریان رانکین گالوی" سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، روز (سه‌شنبه) اعلام کرد، این کشور ارسال سلاح‌های سبک به نیروهای کُرد سوریه را آغاز کرده است.

سخنگوی پنتاگون گفت: ما ارسال سلاح‌های سبک و وسایل نقلیه را برای نیروهای کُرد سوریه در قالب "نیروهای دمکراتیک سوریه" آغاز کرده‌ایم.

وی تصریح کرد، این سلاح‌ها شامل "AK47" یا کلاشینکف و مسلسل‌های سبک است.

"یگان‌های مدافع خلق" نیروی نظامی کردهای سوریه، هم اکنون درقالب سازمانی به نام "نیروهای دموکراتیک سوریه" به همراه شبه‌نظامیان عرب سوری و با حمایت ائتلاف به رهبری آمریکا در حال پیشروی به سمت الرقه هستند.

"دونالد ترامپ" رئیس‌جمهوری آمریکا، اخیر به پنتاگون دستور داد به نیروهای کرد سوریه سلاح ارسال کند.

221

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها