واکنش زندانيان سرزمين‌هاي اشغالي به سياست‌ اشغالگران

واکنش زندانيان سرزمين‌هاي اشغالي به سياست‌ اشغالگران
سه شنبه 14 تير 1390 - 05:55

غزه (العالم) معاون وزارت امور اسراي فلسطين در زندانها اشغالگران تأکيد کرد: اعتصاب سراسري در زندان هاي اشغالگران صهيونيست به علت سياست هاي اين رژيم عليه اسرا در زندانها همچنان ادامه دارد.

محمد الکتري شامگاه ديروز در گفتگو با شبکه خبري العالم گفت: حدود 6300 اسير از همه گروههاي فلسطيني در زندانهاي رژيم صهيونيستي به طور يکپارچه اعتصاب غذا کرده اند و اسراي زندان عسقلان نیز روزهاي جمعه، شنبه و يکشنبه اعتصاب غذا کرده بودند.

وي افزود: دشمن صهيونيستي اخيرا "نائل البرغوثي" سمبل اسراي فلسطيني و قديمي ترين اسير سياسي درجهان را مورد ضرب و شتم و توهين قرار داده بود.

همچنين زندانبانان زن اين رژيم "احلام التميمي" را که از 10 سال پيش تاکنون در زندان به سر مي برد و به 16 سال زندان محکوم شده است مورد اهانت قرار داده بودند.

وي افزود: شمار زیادی از اسراي فلسطيني  در نتیجه سیاست بی توجهی به وضعيت  پزشکی و سلامت  يا درجريان بازجويي ها به طورعمدي کشته شده اند.

موضوع بي توجهي به وضعيت پزشکان در زندان هاي رژيم صهيونيستي امر مشهوري است که  صهيونيست ها از گذشته دور اين سياست را در پيش گرفته اند.

حتي بيماراني که نيازمند اجراي عمل جراحي هستند چندين سال از انجام چنين عمل هايي محروم مي شوند.

الکتري دربخش ديگري از اظهاراتش به اقدام نيروهاي اشغالگر در زمينه آزمايش برخي داروها بر اسراي فلسطيني اشاره کرد و گفت: حتي نهادهاي حقوقي صهيونيست نيز به اين حقيقت اعتراف کرده اند.

معاون وزير اسراي فلسطين با اشاره به سياست رژيم اشغالگر قدس مبني بر نگهداري زندانيان و اسرا در سلول هاي انفرادي گفت: اين رژيم ادعا مي کند افرادي که در سلول انفرادي نگهداري مي شوند در انتظار محاکمه به سر مي برند واين درحالي است که به ويژه در برخورد با رهبران فلسطيني ، گاه بازداشت انفرادي ماهها و سالها به طول مي انجامد.

وی افزود: هدف اين رژيم از این اقدام آن است که اسرا به دور از م رزمانشان از  نظر روح و روان تحت فشار قرار گيرند تا  بر ساير اسرا نيز تأثير بگذارند.

الکتري همچنين به کوچک بودن سلول ها و ارتفاع ميزان رطوبت و فقدان حداقل استانداردهاي متداول در زندانهاي جهاني اشاره و خاطرنشان کرد: رژيم صهيونيستي اسرا و به ويژه اسراي نوارغزه و کرانه باختري را از ملاقات با خانواده هايشان محروم مي کند.

وی افزود: زمان اختصاص داده شده براي ارتباط هر اسير با جهان خارج نيم ساعت درمدت دو هفته يا يک ماه است.

الکتری اظهار داشت: چند ماه پيش در همه زندانهاي اشغالگران صهيونيستي اعتصاب هايي برپا شد که در آن اسرا خواستار دستيابي به حقوق قانوني و انساني شان اعم از مداوا، دسترسي به نور آفتاب، کاستن از تراکم بندها و پايان دادن به سلول حبس انفرادي رهبران فلسطيني ها در زندانهاي اين رژيم شدند.

پربیننده ترین خبرها