امارات و رژیم صهیونیستی/ روابط مستحکم و اهداف مشترک

امارات و رژیم صهیونیستی/ روابط مستحکم و اهداف مشترک
دوشنبه 15 خرداد 1396 - 10:01

دوستی و روابط امارات و رژیم صهیونیستی هر روز بیش از پیش آشکارتر می شود و کار به جایی رسیده است که آنها در پروژه های اقتصادی و مانورهای نظامی با هم همکاری و اقدام به برگزاری سفرهای متقابل می کنند .

العالم ـ خاورمیانه

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، توسعه روابط امارات با رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که ابوظبی به یکی از مهمترین مناطق امنیتی، اطلاعاتی و تجاری رژیم صهیونیستی در جهان عرب تبدیل شده است.

رسانه های صهیونیستی قبل از این از امضای قرارداد میان امارات و شرکت امنیتی "إی جی تی" رژیم صهیونیستی برای تامین امنیت تاسیسات نفتی و گازی این کشور در مقابل کسب درآمدهای مادی خبر داده بودند که این قرارداد شامل احداث شبکه نظارت مدنی در ابوظبی هم می شد.

در یکی از اسناد دیپلماتیک فاش شده توسط پایگاه ویکیلیکس هم آمده بود که "عبد الله بن زاید آل نهیان" وزیر امور خارجه امارات روابط شخصی با "زیپی لیونی" وزیر امور خارجه اسبق رژیم صهیونیستی دارد.

در اکتبر سال 2015 کشور امارات که میزبان مسابقات جهانی در رشته جودو بود، مجوز ورود تیم رژیم صهیونیستی در این مسابقات به خاک خود را صادر کرد، اما در مقابل، حاضر به برافراشتن پرچم فلسطین در داخل اماکن دولتی و موسسات رسمی نیست و هر فلسطینی را که عضو جنبش های مقاومت فلسطین باشد، از خاک خود بیرون کرده و پس از بازداشت، اقدام به تسویه حساب با وی می کند.

این اسناد همچنین نشانگر مشارکت امارات در عملیات های یهودی سازی در قدس اشغالی از طریق خرید برخی منازل اهالی قدس و فروش آنها به شهرک نشینان صهیونیست است و علاوه بر این، این کشور اقدام به افتتاح نمایندگی دیپلماتیک رسمی رژیم صهیونیستی در ابوظبی کرده است.

به نظر می رسد که دشمنی مشترک میان ابوظبی و تل آویو با جنبش مقاومت اسلامی "حماس" نقش زیادی در نزدیکی علنی طرفین دارد و حتی اظهارات سران و مقامات این کشور عرب حاشیه خلیج فارس و مسئولان اسرائیلی در قبال جنبش حماس تا حد زیادی با هم شباهت دارند.

از جمله مصادیق عادی سازی روابط و مناسبات مشترک طرفین می توان به مشارکت نیروی هوایی امارات در مانورهای نظامی آمریکا با عنوان "العلم الاحمر" (پرچم سرخ) اشاره کرد که رژیم صهیونیستی هم در آن مشارکت داشت. هدف از برگزاری این مانورهای مشترک تشکیل ائتلاف نظامی در صورت نیاز بود.

رژیم صهیونیستی در سال 2015 آشکارا افتتاح دفتر نمایندگی خود در ابوظبی و در داخل ساختمان آژانس بین المللی انرژی های تجدید پذیر را جشن گرفت. این اتفاق پس از آن روی داد که سازمان ملل متحد ابوظبی را به عنوان مقر سازمان مذکور در سال 2009 انتخاب کرد و البته از قبل با دولت این کشور هماهنگ شده بود که دفتر نمایندگی دیپلماتیک رژیم صهیونیستی در زیر لوای این سازمان بین المللی در ابوظبی افتتاح شود.

گفتنی است که پایگاه اینترنتی روزنامه آمریکایی "اینترسپت" (intercept) روز شنبه (13 خرداد ماه 1396) فاش کرد که اسناد لو رفته از ایمیل "یوسف العتیبه" سفیر امارات در واشنگتن متضمن تماس مسئولان اماراتی و آمریکایی برای جلوگیری از برگزاری اجلاس جنبش حماس در دوحه است.

این روزنامه در گزارشی که شبکه الجزیره آن را ترجمه و منتشر کرده است، ذکر کرده که بنابر اسناد لو رفته، امارات مالکان هتل هایی را در دوحه که اغلب اماراتی بودند، تحت فشار قرار داده تا مانع از برگزاری اجلاس حماس شوند که طی آن از سند سیاسی جدید این جنبش رونمایی شد.

در بخشی از این اسناد آمده است که العتیبه حماس را مورد هجمه قرار داده و به رابرت گیتس وزیر دفاع اسبق آمریکا توصیه کرده پایگاه آمریکا در قطر را که رهبران حماس و اخوان المسلمین در آنجا حضور دارند، به جایی دیگر منتقل کند. وی همچنین گیتس را به بمباران بی رحمانه قطر تحریک کرده بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها