الحیات ادعا کرد:

اخراج اسلامگرایان مصری از ایران

اخراج اسلامگرایان مصری از ایران
سه شنبه 14 تير 1390 - 13:21

روزنامه الحيات در خبري مدعي شد، ايران براي زمينه سازي ارتقاي روابط خود با مصر، شماري از اسلامگرايان مصري را که تحت تعقيب قاهره هستند، اخراج کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، الحیات به نقل از ناجح ابراهیم یکی از رهبران جمعیت اسلامی مصر مدعی شد: "تهران شماری از اسلامگرایان مصری تحت تعقیب دولت قاهره از جمله محمد شوقی اسلامبولی داماد اسامه بن لادن، و برادر قاتل انور سادات رئیس جمهوری سابق مصر، حسین شمیط عضو ارشد شاخه نظامی جمعیت اسلامی و بیش از 10 عضو این جمعیت و گروه "جهاد" را از خاک ایران اخراج کرد".

ناجح ابراهیم به الحیات گفت: "اسلامبولی ، شمیط و دیگران از جمله افراد متهم به تلاش برای ترور حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر به دستور تهران ، خاک ایران را ترک کردند و به کشوری نامعلوم رفتند" .

وی افزود: "ایران می خواهد فصلی جدید را در روابطش با مصر آغاز کند و موانع را از مسیر توسعه این روابط بردارد".

ادعاهای روزنامه الحیات درباره اخراج افراد تحت تعقیب رژیم حسنی مبارک، درحالی مطرح می شود که پس از انقلاب مردم مصر و سرنگونی این رژیم، پیش بینی ها درباره ازسرگیری روابط همه جانبه قاهره و تهران قوت گرفته است، و مسئولان دو کشور بارها بر این موضوع تاکید کرده اند. مساله ای که کشورهای غربی و همپیمانانشان در منطقه را بسیار نگران کرده، و آنها را برای جلوگیری از بهبود این روابط به تکاپو انداخته است.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها