همسو شدن شبکه الجزیره با آل خلیفه؛

الجزیره: شیعیان بحرین در اقلیت هستند!

الجزیره: شیعیان بحرین در اقلیت هستند!
سه شنبه 14 تير 1390 - 14:19

شبکه الجزيره در پايگاه اينترنتي خود با انتشار سندي که آن را "فوق سري" توصيف کرده، مدعي شد که شيعيان بحرين در اقليت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، درحالیکه فقط چند روز از گفت و گوهای شکست خورده آل خلیفه در بحرین نگذشته است، الجزیره با انتشار این خبر، تاکید کرد که این سند مربوط به اداره مرکزی سرشماری و اطلاعات شورای وزیران بحرین است.

الجزیره مدعی شد که آمارها درباره بافت جمعیتی بحرین و نسبت اکثریت و اقلیت در این مجمع الجزایر، طی 20 سال گذشته اشتباه و غیر علمی بوده است.

در بخشی از این سند برای توجیه سیاست آل خلیفه در اعطای تابعیت به خارجی ها که جهت تغییر بافت جمعیتی بحرین صورت می گیرد، ادعا شده است که اعطای تابعیت به خارجی ها در این مجمع الجزایر فقط به نفع شیعیان بوده است!.

این درحالی است که بر اساس خبرهایی که هر روزه، حتی از برخی رسانه های داخلی بحرین منتشر می شود، پذیرش نیروی کار خارجی که در نهایت به اعطای تابعیت منجر می شود، تنها به این شرط صورت می گیرد که افراد خارجی از اهل تسنن باشند.

درحالیکه مردم بحرین بارها تاکید کرده اند که مطالبات و درخواستهای آنها طایفه ای و فرقه ای نیست؛ و همه شواهد و اسناد حاکی از آن است که شیعیان و اهل تسنن در جریان اعتراضات اخیر در کنار یکدیگر در تظاهرات و تجمع های مسالمت آمیز حضور داشته اند؛ به نظر می آید شبکه الجزیره اکنون برای انحراف افکار عمومی در کشورهای عربی درباره مطالبات واقعی مردم بحرین، به تکاپو افتاده است.

گفتنی است که شبکه الجزیره و اکثر رسانه های عربی منطقه در طول اعتراضهای مردم بحرین، و سرکوب وحشیانه آنها توسط نیروهای امنیتی آل خلیفه و نیروهای سپر جزیره، سکوت کرده بودند.

الجزیره با انتشار این سند تلاش کرده است، با تحریف واقعیت ها به مخاطبان عرب اینگونه القا کند که اعتراضهای اخیر در بحرین تنها مربوط به اقلیتی است که اکنون با درخواست آل خلیفه در حال مذاکره است.

این درحالی است که حتی در جریان گفت و گوهای اخیر، که طبق اذعان برخی شرکت کنندگان تصمیم ها بر اساس توافق و رای اکثریت حاضران اتخاذ میشود، تنها گروه اندکی از مخالفان دعوت شده اند، که حتی 10 درصد از حاضران در این گفت و گوها را نیز تشکیل نمی دهند.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها