نیروهای خشم فرات در آستانۀ تماس با پایتخت داعش

نیروهای خشم فرات در آستانۀ تماس با پایتخت داعش
دوشنبه 22 خرداد 1396 - 23:39

نیروهای "خشم فرات" بخش اعظم منطقۀ "حی الصناعه" در شرق رقه را تحت کنترل خود در آورده و به بخش قدیمی پایتخت داعش نزدیک شدند.

العالمسوریه

به گفتۀ فعالان رسانه ای سوری، عناصر گروهِ نخبگان سوری و گروهِ نیروهای دموکراتیک سوریه با پشتیبانی ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش، پس از درگیری های شدیدی که همچنان ادامه دارد، توانستند 70 درصد از اراضی منطقۀ "حی الصناعه" را تحت کنترل خود در آورند.

در صورتی که نیروهای خشم فرات بتوانند منطقۀ حی الصناعه را به طور کامل تحت کنترل خود در آورند، با مرکز شهر رقه که پایتخت داعش در سوریه است، در تماس مستقیم قرار می گیرند و زمینه برای شاخص ترین پیشروی فراهم خواهد شد.

با این حال، در صورت نزدیک شدن نیروهای دموکراتیک سوریه به مرکز شهر که کانون پرجمعیتی از غیرنظامیان را در خود جای داده است، جنگ، دشوارتر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری ها در اطراف منطقه "حی حطین" در محور غربی شهر رقه همچنان در جریان است و بمباران مناطق درگیری نیز ادامه دارد.

فعالان رسانه ای سوری، خبر دادند که نیروهای دموکراتیک سوریه، منطقه "حی الرومانیه" را به طور کامل تحت کنترل خود در آوردند و منطقۀ واقع در میان دو منطقه حی حطین و الرومانیه را نیز تصرف کردند و اکنون درگیری های شدید این نیروها با داعش در شمال منطقه حی حطین در جریان است به طوری که گفته می شود تاکنون 23 تن از عناصر داعش کشته شدند.

گفتنی است که نیروهای خشم فرات، در منطقه حی المشلب در شرق رقه، برای چهارمین روز متوالی، در حال مین زدایی و پاکسازی منطقه هستند.


205

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها