مجتبی امانی تاکید کرد:

تاثیر مثبت روابط تهران-قاهره برثبات منطقه

تاثیر مثبت روابط تهران-قاهره برثبات منطقه
چهارشنبه 15 تير 1390 - 09:41

رييس دفتر حافظ منافع جمهوري اسلامي ايران در قاهره، بر تاثير مثبت بهبود روابط تهران و قاهره بر ثبات منطقه تاکيد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "مجتبی امانی" در گفت و گو با روزنامه "المصری الیوم"، با اشاره به برخی تلاشها برای ممانعت از بهبود روابط تهران و قاهره، خاطرنشان کرد: روابط مصر و ایران بدون شک بر ثبات منطقه تاثیر مثبتی می گذارد.

وی با اشاره به استقبال ایران از سفر اخیر هیأتی از شخصیت های مصری به تهران گفت: مردم ایران از همان روزهای نخست انقلاب مردم مصر به خیابانها آمدند و حمایت خود را از ملت مصر اعلام کردند.

امانی با بیان اینکه درخواستهای دیگری برای سفر به ایران مطرح شده است، گفت: برای بررسی این درخواستها به زمان نیازداریم، و امیدوارم که هیأتهای دو کشور بتوانند سفرهای متقابلی انجام دهند؛ ولی هنوز اقدامات لازم در این زمینه اتخاذ نشده است.

امانی درباره موانع موجود برای سفر هیأت های ایرانی به مصر، اظهار داشت: موانع دوران رژیم سرنگون شده مبارک همچنان وجود دارد؛ بنابراین ما باید صبر کنیم تا نظام جدید پس از انقلاب ایجاد شود، زیرا این امر زمینه سفر هیأت نخبگان ایرانی به مصر را فراهم می کند.

امانی اظهار امیدواری کرد روابط دو کشور در برهه آینده بسیار بهتر خواهد شد.

رییس دفتر حافظ منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره، با رد ادعاهای مطرح شده درباره دخالتهای ایران در کشورهای عربی گفت: هزار دلیل برای رد این ادعاها وجود دارد؛ این ادعاها در مصر در دوران مبارک مطرح بود، و دلیلی نمی بینم که دوباره پس از انقلاب مردم این کشور مطرح شود، زیرا هدف از این سیاست در گذشته به حاشیه کشاندن مصر در منطقه بود؛ این توطئه ای ضد مصر است؛ زیرا مصر اکنون تنها کشور عربی است که درباره موضوع برقراری روابط با ایران سخن می گوید و این درحالی است که دیگر کشورهای عربی روابط خوبی با ایران دارند.

امانی تاکید کرد: روابط بین کشورها برای حل مشکلات است، اکنون بین ایران و مصر در سطح وزارتخانه ها گفت و گوهایی و جود دارد، و معتقدم که اگر صبر کنیم مشکلات حل می شود، و پس از آن روابط از سر گرفته خواهد شد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها