تصویب طرح جامع تحریم ایران در سنای آمریکا

تصویب طرح جامع تحریم ایران در سنای آمریکا
پنج‌شنبه 25 خرداد 1396 - 20:44

سنای آمریکا متممی که توسط سناتور گراهام مبنی بر تاکید بر تعهد آمریکا به ناتو به عنوان بخشی از طرح اعمال تحریم های جدید ضد ایران و روسیه ارائه کرده است با اکثریت آرا تصویب کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، در سومین رای گیری در جلسه امروز مجلس سنای آمریکا، که پس از دو رای گیری درباره اصلاحیه گاردنر و اصلاحیه گراهام صورت گرفت، نتیجه رای گیری سناتورها نشان می دهد از میان صد سناتور مجلس سنا، نود و هشت سناتور به طرح تحریم های ایران  رای مثبت و دو سناتور رای منفی دادند.

طرح «مقابله با اقدامات بی‌ثبات‌کننده ایران» سه محور دارد:

تحریم‌های موشک بالستیک: براساس این طرح، افراد مرتبط با برنامه موشک بالستیک ایران و کسانی که با آنها  معامله دارند را هدف قرار می‌دهد.

تحریم‌های جدید تروریسم: برای اولین بار، آمریکا تحریم‌هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به اتهام  حمایت از تروریسم اعمال می‌کند.

اجرای تحریم تسلیحاتی: اگر این طرح قانون شود، کلیه افرادی که در فروش، تامین قطعه، تعمیر و انتقال تانک،  خودروی زرهی، تسلیحات با کالیبر بالا، هواپیماهای جنگی، بالگردهای تهاجمی، کشتی، موشک و سامانه‌های موشکی به ایران، نقش‌آفرین باشند، توسط رییس‌جمهور مورد تحریم قرار می گیرند و دارایی آنها توقف می شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها