موضع شرم آور آمریکا درباره بحرین

موضع شرم آور آمریکا درباره بحرین
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 10:53

فعال سياسي بحريني با اشاره به ادامه سرکوب مردم بحرين توسط رژيم آل خليفه با همدستي عربستان، امارات و اردن، موضع آمريکا درقبال سرکوبگري ها در بحرين را شرم آور خواند.

" يحيي الحديد " درگفتگو با شبکه خبري العالم با اشاره به گزارش ديده بان حقوق بشر درباره اينکه دولت بحرين از ماه مارس گذشته تاکنون اقدامات سرکوبگرانه و انتقام جويانه را عليه مردم اين کشور مرتکب شده است، گفت: مواضع نهادهاي بين المللي نشان مي دهد که رژيم بحرين با وجود پيشنهاد گفتگو، همچنان به بازداشت افراد بيگناه و شکنجه هاي برنامه ريزي شده که به شهادت تعدادي از مردم منجر شد، ادامه مي دهد.

وي موضع دولت آمريکا درحمايت از رژيم بحرين را شرم آور و توطئه آميز دانست و گفت: سازمان ملل متحد و شوراي امنيت نيز موضع آشکاري درقبال بحرين ندارند، زيرا آنها تحت نفوذ و سلطه آمريکا هستند، و آمريکا مي خواهد به هر شکل ممکن، چهره خشن و زشت رژيم بحرين را زيبا و خوب جلوه دهد.

الحديد با اشاره به بحرانی تر شدن اوضاع بحرین، تاکيد کرد: هدف مردم بحرین به پیروزی رساندن انقلاب است، نه مذاکره با رژیم آل خلیفه.

وي افزود: نهادهاي بشردوستانه همه اقدامات تجاوزکارانه در بحرين را زيرنظر دارند، و مخالفان بحريني درخارج از کشور نيز در حال جمع آوری مدارک و مستندات درباره جنايت های آل خلیفه، و ارائه آن به دادگاه لاهه هستند.

الحديد از جمله اين جنايت ها را حمله نيروهاي بحريني با سلاح هاي ممنوع شده در سطح بين المللي به شرکت کنندگان درمراسم تشييع جنازه يکي از شهداي بحريني درهفته گذشته برشمرد.

الحديد با درخواست برای خروج نیروهای بیگانه از بحرين، و تاکيد بر تاثيرپذيري رژيم آل خليفه از مسئولان سعودي گفت: درصورت ادامه حضور نيروهاي اشغالگر سعودي، اماراتي و اردني در بحرين، مردم راهي جز مقاومت مدني و دفاع از خود نخواهند داشت.



کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها