محرومیت یک مخالف سوری از پناهندگی در آمریکا

محرومیت یک مخالف سوری از پناهندگی در آمریکا
يکشنبه 4 تير 1396 - 00:32

یک مخالف سوری که از آمریکا درخواست پناهندگی کرده بود به دلیل برگزاری همایش با گروه هایی از مخالفان سوری موفق به دریافت پناهندگی نشد.

العالم - آمریکا

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا نوشت قضیه رضوان زیاده 41 ساله از مخالفان سوری که در یکی از حومه های واشنگتن زندگی می کند دلیلی بر وجود شکاف عمیق میان قانون مهاجرت آمریکا و سیاست خارجی این کشور است.

این نشریه خاطرنشان کرد مخالفت با اعطای حق پناهندگی مربوط به اقداماتی است که آمریکا بعد از حملات 11 سپتامبر برای مبارزه با تروریسم در پیش گرفته است چنان که بسیاری از گروه های مسلح در جهان و حامیان مالی و دیپلماتیک آنان را به عنوان سازمان های تروریستی نامعین شناسایی کرد و هرکس که از این گروه ها حمایت مالی کند ممکن است شایستگی دریافت اوراق مهاجرت به آمریکا را از دست بدهد.

به نوشته نیویورک تایمز این مخالفت به دلیل همکاری رضوان زیاده با ارتش آزاد سوریه و گروه اخوان المسلمین صورت گرفته است. این نشریه به نقل از رابرت فورد سفیر سابق آمریکا در سوریه نوشت کاخ سفید هیچ یک از گروه هایی را که زیاده با آنها در ارتباط است به عنوان سازمان تروریستی نمی شناسد و جان کری و هیلاری کلینتون، وزرای خارجه سابق آمریکا با هیأت های معارضان سوری که شامل نمایندگانی از این گروه ها بودند دیدار کرده اند.

نیویورک تایمز، زیاده را یک مخالف سیاسی سرشناس در مقابل بشار اسد رئیس جمهوری سوریه توصیف و خاطرنشان کرد وی از دانشگاه های هاروارد و جان تاون و نیز از آکادمی صلح آمریکا که بودجه اش از طریق کنگره تأمین می شود مدارکی دریافت کرده است.

اوایل ماه جاری، به وی ابلاغ شد که از حق پناهندگی سیاسی در آمریکا محروم خواهد شد و نامه ای برای توضیح قصد دولت آمریکا از این اقدام نیز برایش فرستاده شد.

رضوان زیاده می گوید از دیدن نامه شوکه شد زیرا او و همسرش از 10 سال قبل با داشتن مجوزهای موقت که مهلت آخرین مورد آن تا بهار آینده است در آمریکا زندگی کرده اند و در این کشور صاحب فرزند شده اند.

او در گفت و گو با نیویورک تایمز افزود: نمی توانم برای آینده برنامه ریزی کنم و نمی دانم چه خواهد شد؟ من سه فرزند دارم که تابعیت آمریکایی دارند. من آمریکا را دوست دارم و به همه 50 ایالت آن سفر کرده ام و همه دفاتر ریاستی آن را دیده ام.

زیاده تاکید کرد بازگشت به سوریه در زمره گزینه های او نیست چون در آن کشور بازداشت خواهد شد. از سوی دیگر داعش نام او را در لیست مرگ خود قرار داده است.

202

 

 

 

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها