ارتش سعودی ناکارآمدترین ارتش منطقه

ارتش سعودی ناکارآمدترین ارتش منطقه
پنج‌شنبه 16 تير 1390 - 16:12

يک کارشناس عربستاني با بيان اينکه " رياض از لحاظ نظامي و امنيتي تحت حمايت آمريکا قرار دارد"، تاکيد کرد که ارتش سعودي برغم خريد هاي کلان و سرسام آور تسليحاتي از غرب ، ضعيف ترين و ناکارآمدترين ارتش منطقه است.

 " حمزه الحسن" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، تصریح کرد: سلاح هایی که عربستان در 30 سال گذشته خریداری کرده هرگز به ایجاد یک ارتش قوی منجر نشده است و همچنان نیروهای نظامی سعودی ضعیف ترین نظامیان در منطقه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ارتش سعودی در رویارویی با گروه حوثی های یمن بسیار ناتوان بود چه رسد بخواهد با ارتش ها و نیروهای مسلح مقتدری مانند ایران مواجه شود.

این کارشناس عربستانی درعین حال گفت که رژیم سعودی برای خریدهای سرسام آور تسلیحاتی ادعاهای مختلقی از جمله دفاع ملی را مطرح می کند و این در حالی است که کشوری عربستان را تهدید نمی کند و ارتش سعودی قادر به دفاع از خود در مقابل هیچ کشوری حتی یمن و عراق نیست.

حمزه الحسن اظهارداشت : ضعف و ناتوانی ارتش سعودی، مقامات رژیم سعودی را وادار کرده است که تحت حمایت آمریکا قرار گیرند.

وی تاکید کرد: این سئوال برای مردم عربستان بوجود آمده است که چرا مقامات رژیم سعودی نیمی از بودجه کشورشان را صرف خریدهای نظامی از کشورهای غربی و هزینه 300 هزار نیروی امنیتی می کنند.

این کارشناس عربستانی خاطرنشان کرد: بیشتر امکانات و بودجه عربستان در اختیار آل سعود ، نیروهای نظامی و امنیتی قرارمی گیرد و کمتر در راه توسعه کشور صرف می شود و این در حالی است که 30 درصد مردم عربستان زیر خط فقر و 6 میلیون بیکارهستند.

حمزه الحسن تصریح کرد: معامله های تسلیحاتی رژیم سعودی هیچکدام توجیه پذیر نیستند و تنها رضایت آمریکا و کشورهای غربی را در پی دارد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها