خیزش دوباره مصریها، این بار علیه آمریکا

خیزش دوباره مصریها، این بار علیه آمریکا
جمعه 17 تير 1390 - 07:46

دبير کل کنگره ناصريها، تظاهرات ميليوني و تحصن امروز در سراسر مصر را انقلاب جديد مردم مصر براي رهايي از آمريکا و اسرائيل و مزدوران و فرصت طلبان دانست.

"صلاح الدين دسوقي" روز جمعه در گفتگو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: انقلاب مصر دشمنان بسياري دارد مانند امريکا و صهيونيستها و عناصر و مزدوران رژيم مبارک و برخي گروههاي فرصت طلب که هنگام انقلاب ظهور کردند.

وي افزود: انقلاب مردم مصر فقط براي سرنگونی رژیم حسني مبارک نبود، بلکه مردم بپاخاستند تا عدالت اجتماعي و آزادي را محقق کنند و مصر را از آمريکا و صهيونيسم آزاد کنند.

دسوقی با بیان اینکه انقلاب مصر در معرض توطئه ای بزرگ قرار دارد، خاطرنشان کرد: برخي گمان مي کنند که مي توانند با سوء استفاده از انقلاب منافعي زودگذر محقق کنند.

دسوقي اظهار داشت: مردم مصر به فرصت طلبان و دشمنان اجازه نمي دهند که انقلاب را به شکست بکشانند. مردم امروز انتفاضه اي جديد را آغاز خواهند کرد، تا فعاليتهاي انقلابي را بار ديگر به خيابانها بازگردانند.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد شورای نظامی و دولت انتقالی بعد از گذشت 6 ماه بيانگر حرکت آنها درجهتي معکوس با حرکت انقلاب است.

دسوقی تاکید کرد: شوراي نظامي بعد از انقلاب بوجود نيامد، بلکه حسني مبارک آن را بوجود آورد و انقلابيون پذيرفتند که اين شورا به فعاليت خود ادامه دهد چرا که موضعي افتخار اميز در قبال انقلاب اتخاذ کرده بود. ولي مردم به اين شورا که در برابر خود حسني مبارک سوگند ياد کرده بود، تکیه نمی کنند.

وي تاکيد کرد: انقلاب از شوراي نظامي مي خواهد تا با فساد مقابله کند، و از مرحله سخن فراتر رفته، صدور گاز به اسراييل را متوقف کند؛ وسياست خارجي مصر را در جهت تحقق منافع انقلابهای عربی تغییر دهد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها