شرط قطر برای بازنگری در «حمایت از تروریسم»!

شرط قطر برای بازنگری در «حمایت از تروریسم»!
شنبه 10 تير 1396 - 22:08

سفیر قطر در استرالیا تأکید کرد که دوحه حاضر است نظارت خارجی بر عملکرد این کشور در قبال تروریسم را بپذیرد اما تنها زمانی که عربستان و امارات نیز حاضر باشند به چنین نظارتی تن دهند.

العالم - خاورمیانه

یک نماینده ارشد قطر گفته است که دوحه آمادگی دارد تا نظارت یک کشور مستقل بر اتهام مطرح شده در خصوص تأمین بودجه ادعایی گروه‌های تروریستی را بپزیرد اما این تنها در صورتی خواهد بود که عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس نیز اقدام مشابهی را صورت دهند.

«ناصر الخلیفه» سفیر قطر در استرالیا که به منظور کمک به رفع بحران بوجود آمده در روابط قطر با برخی کشورهای عربی به لندن اعزام شده است، در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز» اعلام کرد که دوحه تمایل دارد تا به «نگرانی‌های مشروع» همسایه‌های خود بر سر تهدید مشترک ناشی از تروریسم رسیدگی کند اما تسلیم درخواست‌های تحمیل شده نخواهد شد. «این مسائل غیرقابل مذاکره هستند».

وی گفته است که از جمله مسائل غیرقابل مذاکره برای دوحه، تغییر در سیاست خارجی مستقل این کشور از جمله درخواست‌ها برای کاهش روابط با ایران و تعطیل کردن شبکه خبری «الجزیره» است.

سفیر قطر در استرالیا تأکید کرد که چنین درخواست‌هایی ثابت می‌کند این مناقشات «هیچ ارتباطی به تأمین مالی تروریسم» آنچنان که کشورهای حاشیه خلیج فارس مدعی شده‌اند، ندارد. تروریسم یک عبارت خاص است که وقتی یک کشور غربی آن را می‌شنود، به موضوع مطرح شده توجه کند».

فارس

 

پربیننده ترین خبرها