سفير سابق يمني:سخنان صالح نااميد کننده بود

سفير سابق يمني:سخنان صالح نااميد کننده بود
يکشنبه 19 تير 1390 - 16:03

سفير سابق يمن در لبنان با بيان اين که سخنان اخير علي عبدالله صالح رييس جمهور ديکتاتور يمن نااميد کننده بود؛ بر مخالفت مردم با دعوت وي به گفت و گو تاکيد کرد.

"محمد قباطي" سفير سابق يمن در لبنان يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم تصريح کرد: سخنان اخير صالح در حالی که با صورتی سوخته و ست هایی بانداژ شده از طريق تلويزيون پخش شد و به ويژه طرحي که براي گفت وگو ارايه کرد؛ کاملا نااميد کننده بود.

وي افزود: اظهارات صالح در واقع تلاشي براي بازگشت به طرح موروثي کردن حکومت در کشور بود.

قباطي اظهار داشت: صالح پيش از اين بارها از پذيرش نتايج گفت و گوهاي صورت گرفته همچون طرح شوراي همکاري سر باز زده است.

سفير سابق يمن در لبنان تصريح کرد: در حال حاضر مهم ترين و بزرگ ترين مانع در برابر دستيابي يمني ها به توافق صالح و طرفدارانش هستند.

وي افزود: صالح ، فرزندان و برادرزادگانش عليه قانون اساسي کودتا کرده و جلوي تصدي وظايف رييس جمهور توسط معاونش را گرفته اند.

سفير سابق يمن در لبنان در ادامه با اشاره به اين که جوانان انقلابي يمن دستاوردهاي بزرگي براي کشور خود محقق کرده اند، يکي از مهم ترين دستاوردهاي انقلاب يمن را براندازي کامل حکومت موروثي عنوان کرد.

قباطي از احزاب مخالف رژيم يمن خواست از خواب غفلت بيدار شوند و واقعگرايانه عمل کنند و هم سو با خواسته هاي جوانان انقلابي گام برداشته و بستر لازم را براي گفت و گوي فراگير ملي فراهم کنند.

وي تاکيد کرد: احزاب مخالف نبايد هيچ کس را از گفت و گوي فراگير ملي مستثني کنند و طيفي از جنوبي هاي خواهان تغيير تا حوثي ها و احزاب ديدار مشترک و جوانان و ديگران را به اين گفت و گو دعوت کنند. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها