اقدامات دولت مصر مردم را راضی نمی کند

اقدامات دولت مصر مردم را راضی نمی کند
يکشنبه 19 تير 1390 - 18:01

سخنگوي رسمي جنبش 6 آوريل ، بيانيه دولت مصر مبني بر برکناري افسران متهم به کشتار تظاهر کنندگان را ضعيف و بسيار نااميد کننده توصيف کرد و آن را برآورنده خواسته هاي انقلاب ندانست.

" طارق الخولي " روز يکشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت : تقريبا همه رويکردهاي سياسي مخالف اقدام صورت گرفته در خصوص برکناري افسران است و آن را ناکافي مي دانند.

وي افزود : بيانيه دولت کاملا ضعيف و نااميد کننده بود و حتي اشاره اي به برخي از خواسته هاي بسيار مهم انقلابيون نداشت ؛ خواسته هايي از قبيل انتقال فوري حسني مبارک رييس جمهوري مخلوع از بيمارستان شرم الشيخ به بيمارستان طره همچون ديگر متهمان بيمار ، توقف محاکمه نظامي افراد غيرنظامي و علني کردن محاکمه ها و برکنار کردن يا تغيير دادستان کل همگي خواسته هايي بودند که به آن ها اشاره اي نشد.

سخنگوي رسمي جنبش 6 آوريل تجليل بيانيه دولت مصر از تظاهر کنندگان تحصن کننده در ميدان التحرير را شيوه اي برشمرد که رژيم سابق براي تشويق تظاهر کنندگان به کار مي بست و در عين حال از آن براي سر باز زدن از اجراي خواسته هاي انقلابيون در ابتداي انقلاب بهره مي برد.

وي سپس بر ضرورت اجراي همه خواسته هاي مطالبه شده از دولت تاکيد کرد و گفت دولت نبايد منفعل باشد بلکه بايد به صورت انقلابي راسا خواسته هاي شناخته شده مردم را اجرا کند.

طارق الخولي در پايان تاکيد کرد : تحصن ادامه خواهد يافت و تدابير ديگري نيز در دستور کار داريم که اگر خواسته هاي انقلاب اجرا نشود ، آن ها را به کار خواهيم بست.

وي افزود : به شوراي نظامي و دولت فرصت بسيار زيادي داديم تا خواسته هاي انقلاب را اجرا کند ؛ اما تعللي در کار است که به توطئه چيني براي تلاش جهت سرکوب انقلاب تبديل شده است.

:0016
26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها