در سایه ادامه سرکوب ملت بحرین؛

قدردانی ولیعهد بحرین از شورای همکاری

قدردانی ولیعهد بحرین از شورای همکاری
دوشنبه 20 تير 1390 - 09:22

درحاليکه تظاهرات و اعتراضهاي مردم بحرين در سايه سرکوبگريهاي وحشيانه نيروهاي آل خليفه و نيروهاي اشغالگر سعودي همچنان ادامه دارد؛ وليعهد رژيم آل خليفه از حمايتهاي شوراي همکاري از اين رژيم قدرداني کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "سلمان بن حمد آل خلیفه" در دیدار "عبداللطیف راشد الزیانی" دبیرکل شورای همکاری کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس گفت: این شورای یکپارچه توانست با اقتدار از امنیت، و دستاوردهای ما در حوادث تاسف بار اخیر حمایت کند.

وی همچنین از نقش و تلاشهای الزیانی در هماهنگی و سازماندهی کشورهای عضو شورای همکاری، قدردانی کرد.

قدردانی ولیعهد رژیم آل خلیفه از شورای همکاری در زمانی مطرح می شود که این روزها خبرهای ضد و نقیض درباره خروج نیروهای اشغالگر سپرجزیره از خاک بحرین در حال مطرح شدن است.

هفته گذشته درپی انتشار خبر خروج نیروهای اشغالگر سعودی از خاک بحرین، مقامات سعودی بلافاصله تاکید کردند که این نیروها تنها درحال جابجایی و تغییر موضع هستند.

با این حال، سفارت کویت در منامه هفته گذشته از خروج نیروهای خود از بحرین خبر داد.

از سوی دیگر دبیرکل شورای همکاری با تمجید از ابتکارهای حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین برای دعوت به گفت و گوهای داخلی و تشکیل کمیته حقیقت یاب، این اقدامات را نشانه هوش سیاسی وی دانست.

اظهارات دبیرکل شورای همکاری درحالی مطرح می شود که گروه های مخالف و شخصیتها و چهره های سیاسی و دینی بحرین، بارها بر بیهوده بودن این مذاکرات تاکید کرده، و آن را نمایش آل خلیفه برای فرار از مجازات ها وفشار افکار عمومی داخلی و خارجی عنوان کرده اند. آنها همچنین تاکیدکرده اند که کمیته حقیقت یاب، برخلاف ادعاهای مطرح شده هیچگونه استقلالی ندارد، و اعضای آن همان کسانی هستند که در سرکوب و کشتار مردم بحرین شرکت داشته اند.

با وجود گذشت حدود سه ماه از لشکرکشی نیروهای اشغالگر سپر جزیره به بحرین، و مشارکت آنها درسرکوب وحشیانه و کشتار مردم، بحرینی ها همچنان بر ادامه تظاهرات و فعالیتهای مسالمت آمیز، جهت تحقق مطالبات و اهداف خود تاکید دارند.

در همین راستا شهرها و روستاهای بحرین، شب گذشته صحنه تظاهرات مسالمت آمیز مردم برای تاکید بر ادامه انقلاب تا تحقق همه مطالبات ملت بود.

ساکنان شهرهای "الدراز"، "العکر"، "السماهیج"، "بنی جمره"، و شهرها و روستاهای جزیره "ستره" و دیگر مناطق با شرکت در راهپیمایی های شبانه، سیاستهای سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه را محکوم کردند.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها