دکتر عبدالرحیم السایح متفکر مصری درگذشت

دکتر عبدالرحیم السایح متفکر مصری درگذشت
سه شنبه 21 تير 1390 - 08:14

دکتر "عبدالرحيم السايح" انديشمند بزرگ جهان اسلام و يکي از طلايه داران انديشه تقريب در مصر دار فاني را وداع گفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دکتر السایح که حدود یک ماه پیش در همراه با یک هیات دوستی مصری راهی ایران شده بود، روز گذشته در شهر قاهره درگذشت.

 با توجه به حمايت آن مرحوم از اندیشه تقریب بین مذاهب اسلامی وعضویت ایشان در مجمع عمومی مجمع جهانی تقریب باید گفت این خود دلیلی آشکار بر ایمان راسخ دکتر السایح به ضرورت پرهیز مسلمانان از هرگونه اختلافات مذهبی ونشر فرهنگ گفتگوی مسالمت آميز، در راستای تحقق اهداف والای اسلامی است.

مرحوم دکتر عبد الرحیم السایح تمامی عمر خویش را صرف نشر تفکر اسلام ناب وبدور از هرگونه افراطی گری وتعصبهای جاهلانه نموده، وعالمان مسلمان را به باز کردن باب اجتهاد ازاد دعوت می کرد.

تالیفات گرانبهای دکتر السایح شامل کتب، مقالات و پژوهش‌های اسلامی توانست بار ارزشی ویژه‌ای به اندوخته علمی جهان اسلام بخشد.

این اندیشمند فقید در طول زندگانی خود همواره با تفکرات تندرو وتکفیری که از سوی دشمنان اسلام جهت ایجاد کینه ودشمنی وتفرقه بین مسلمانان رواج یافته اند به شدت مبارزه نمود وبر لزوم گفتگوی مسالمت امیز وپذیرش اندیشه های مخالف تاکید می کرد.

دکتر السایح در طول دوره حضور خود در ایران با حضور در شبکه خبری العالم به ارائه دیدگاه‌ها و نظریات خود در مورد گسترش روابط ایران و مصر و همچنین تقریب اسلامی پرداخت.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها