شوراي انتقالي خواسته اصلي انقلابيون يمن

شوراي انتقالي خواسته اصلي انقلابيون يمن
شنبه 25 تير 1390 - 07:48

عضو هيئت موسسان کميته هاي مردمي يمن تاکيد کرد، تشکيل شوراي انتقالي خواسته جوانان انقلابي و تحصن کنندگان است.

"نايف الشرعبي" روز شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم گفت: احزاب مخالف موسوم به "ديدار مشترک" در مسئله تشکيل شوراي انتقالي تعلل مي کردند و بعد از فشارهاي زياد برخي از اعضاي آن به خواسته هاي انقلابيون نزديک شدند و بسياري از اعضاي آن به لزوم تامين خواسته هاي انقلابيون در ميدان ها پي بردند.

 وي درباره علل تشکيل نشدن شوراي انتقالي در يمن ، اظهار داشت: انقلاب يمن از دشوارترين انقلاب ها در منطقه است زيرا از دخالت عربستان در همه زمينه ها در امور يمن رنج مي برد به همين علت تغيير بسيار دشوار بود حتي اگر شوراي انتقالي تشکيل شود انقلابيون ملاحظاتي درباره آن خواهند داشت زيرا اسامي هنوز تکميل نشده و درباره دو اسم توافق بدست نيامده است، و نتيجه امروز شنبه مشخص خواهد شد.

 فعال سياسي يمني افزود عربستان سعودی همواره سعي دارد انقلاب يمن را ناکام بگذارد و علائم زيادي وجود دارد که نشان مي دهد سعودی ها بدنبال انحراف انقلاب یمن هستند.

 وي گفت عربستان در درگيريهايي که هر از گاهي در منطقه الجوف ميان حوثي ها و گروههايي از حزب الاصلاح رخ مي دهد دست دارد و افرادي اين حزب را رهبري مي کنند که با عربستان ارتباط دارند.

وي تاکيد کرد تشکيل شوراي انتقالي گام نخست مردم يمن است و آخرين گام نخواهد بود زيرا خواستار تغيير کامل نظام هستند چرا که اين نظام ديگر براي يمن مناسب نيست بنابراين مردم يمن تا تغيير کامل اين نظام به انقلاب خود ادامه خواهند داد.



دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها