وابستگی احزاب دیدار مشترک به سعودی ها

وابستگی احزاب دیدار مشترک به سعودی ها
شنبه 25 تير 1390 - 15:15

رئيس جنبش وحدت گراي يمن، احزاب ديدار مشترک را به وابستگي کامل به عربستان سعودي متهم کرد.

"رياض القاضي" شامگاه شنبه به شبکه خبري العالم گفت: تلاش احزاب ديدار مشترک براي تشکيل شوراي ملي و نه شوراي انتقالي چون در نتيجه نفوذ کشورهاي منطقه و بيگانگان و بدون درنظر گرفتن جوانان انقلابی انجام مي شود، بی نتیجه خواهد بود.

وی با انتقاد از وابستگی این تشکل به حمایت های عربستان سعودی گفت: احزاب ديدار مشترک و در صدر آنها سرمايه دار بزرگ یمنی حميد الاحمر و گروه "الاصلاح " با همه اختلافات اعتقادی و سیاسی گرد هم جمع شده، و به حمايت هاي عربستان سعودی دل بسته اند.

القاضي افزود: احزاب دیدار مشترک از عربستان خواسته اند تا علي عبدالله صالح دیکتاتور یمن را تحت فشار قرار دهد، و به او پیشنهاد داده اند در مقابل کناره گيري از قدرت، تحت پیگرد قضایی قرار نگیرد.

وی خطاب به مسئولان احزاب دیدار مشترک گفت: چگونه مي توان به يک مجرم تضمین داد که تحت پیگرد قرار نگیرد؛ به ويژه اينکه جنايات عبدالله صالح مستند و آشکار است؟ اين اقدام توطئه بزرگي عليه رنج های 50 ساله مردم يمن است.

وي با متهم کردن آمريکا و عربستان سعودی به تلاش براي به قدرت رساندن مزدورانشان برای ادامه راه عبدالله صالح، افزود: کساني که اين انقلاب را رقم زده اند جوانانی هستند که در صحنه نقش تعيين کننده اي داشته و دارند؛ و نبايد احزاب ديدار مشترک و ديگران مدعي نمايندگي از طرف جوانان باشند.



پربیننده ترین خبرها