عضو ائتلاف جوانان انقلاب:

اصلاحات کابينه در مصر کافي نيست

اصلاحات کابينه در مصر کافي نيست
دوشنبه 27 تير 1390 - 09:10

قاهره (العالم) - عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصر با بيان اين که اصلاح کابينه عصام شرف به دنبال تظاهرات گسترده مردمي قابل پيش بيني بود؛ تاکيد کرد که اين اصلاحات کافي نيست بلکه مردم و جوانان انقلابي مصر خواستار اصلاحات گسترده تر و عملي شدن مطالبات انقلاب هستند.

"شهاب وجيه " دوشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: استعفاي برخي وزراي کابينه از ايده هاي عصام شرف نخست وزير مصر بود تا عزل وزراي کابينه شامل حال آنها نشود و به آنان مجال بدهد که خود کابينه را ترک کنند و اينگونه وانمود نشود که آنان فقط براي مدت کمي توانستند در پست وزارت فعاليت کنند.

وي تاکيد کرد: اصلاحاتي که جوانان انقلابي به دنبال آن هستند اصلاحات همه جانبه و عملي شدن همه مطالبات انقلاب است.

وجيه خاطرنشان کرد: منطقي نيست که مردم نتوانند شاهد محاکمه حسني مبارک رييس جمهوري مصر مخلوع باشند در حالي که همه دنيا محاکمه صدام حسين رييس جمهور ديکتاتور عراق را نظاره گر شد چگونه است که مصري ها نبايد شاهد محاکمه مبارک باشند.

وي گفت : چرا امکان ندارد افسران و مسوولاني که در کشتار برادران و فرزندان انقلابي دست داشتند؛ اخراج شوند .

وجيه تاکيد کرد: جوانان انقلابي اميدوارند که دولت ، واقعا به درخواست هاي انقلابيون پاسخ دهد و شوراي نظامي و دولت مصر بايد درک کنند که حوادث مصر يک انقلاب است و بايد به درخواست مردم گوش فرادهند.

وي تاکيد کرد: دولت مصر بايد خواسته هاي مردم را درک کند و اينکه اعمال تغييرات براي بهتر شدن است تا مردم دولت را تاييد کرده و تشويق کنند تا فرايند سياسي و اقتصادي را خوب اداره کند و کشور را رو به جلو هدايت نمايد.

عضو ائتلاف جوانان انقلاب مصرگفت: پاسخ شوراي نظامي به درخواست انقلابيون ميدان التحرير در باره دادگاه هاي نظامي و عدم محاکمه غير نظاميان در آن و هم چنين اصلاح کابينه گام مثبتي بود.
 
وي درعين حال تصريح کرد: آنچه تاکنون انجام شده همه درخواست هاي جوانان انقلابي نيست زيرا مسايل بسياري وجود دارد که بايد درباره آن تصميم گيري شود.

عصام شرف، نخست وزير موقت دولت مصر در راستاي تلاش براي آرام کردن تظاهرات مردم اين کشور، در حال انجام تغيير اساسي در کابينه خود است.

خبرگزاري دولتي منا در همين ارتباط اعلام کرد که نخست وزير دولت موقت مصر 15 وزير کابينه را تغيير خواهد داد.

انتظار مي‌رود عصام شرف که به تازگي با استعفاي دو تن از وزيران کابينه خود موافق کرده است، امروز( دوشنبه) اسامي وزراي جديد دولت را اعلام کند.

نخست وزير مصر با استعفاي سمير ردوان، وزير اقتصاد مصر موافقت و معاون خود، حازم الببلاوي، را به عنوان جانشين ردوان منصوب کرد.

پيش از اين نيز، شرف درخواست استعفاي محمد العرابي، وزير خارجه مصر را پذيرفت. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها