در گفت وگو با العالم

افشاگری آیات القرمزی از زندانهای آل خلیفه

افشاگری آیات القرمزی از زندانهای آل خلیفه
دوشنبه 27 تير 1390 - 13:23

خانم "آيات القرمزي "شاعر آزاد شده بحريني امروز(دوشنبه) در گفت وگو اختصاصي با شبکه خبري العالم از جنايات در زندان هاي رژيم آل خليفه بويژه شکنجه زندانيان پرده برداشت.

این فعال سیاسی بحرینی فاش کرد که در زندان های رژیم آل خلیفه تحت سخت ترين شکنجه ها قرار گرفته است.

وی سیاست های رژیم بحرین بویژه سرپوش گذاشتن بر تخلفات غیرانسانی علیه زندانیان را بشدت محکوم کرد و خواستار توقف آنها شد.

آیات القرمزی با بیان اینکه در زندان های رژیم آل خلیفه هیچگونه نظارتی وجود ندارد، گفت که زندانبانان رحم و شفقت ندارند و با زندانیان با روش های انسانی برخورد نمی کنند.

این فعال سیاسی بحرینی خاطرنشان کرد که شکنجه زندانیان در زندان های رژیم آل خلیفه یک لحظه قطع نمی شود و به زندانیان مجالی برای استراحت و درمان صدمات جسمی و روحی داده نمی شود.

آیات القرمزی با انتقاد از شورای عالی زنان که توسط رژیم بحرین تشکیل شده است، گفت که این شورا به ماموریت و وظایف خود در حمایت از حقوق و کرامت زنان توجهی ندارد و  هیچگونه اقدامی برای توقف شکنجه و توهین به زنان در زندان های رژیم بحرین نمی کند.

این فعال سياسي بحريني از تصميمش براي بازپس گیری حقوق ازدست رفته خود هنگام بازداشت و شکنجه در زندان هاي رژيم آل خليفه خبر داد.

آيات القرمزي تاکید کرد که در زندان هاي رژیم آل خليفه شکنجه جسمي و روحي شده و رفتاري که زندانبانان با وي داشته اند ، متناسب با اقداماتي که عليه رژیم حاکم کرده است ، نبوده است.

وی با بيان اينکه آزاديش از زندان هاي آل خليفه مشروط بوده است ، افزود: مسئولان بحريني محدوديت هايي

برای من ایجاد کرده و خواسته اند در تجمع هايي که منامه آنها را تحريک آميز مي نامد، مشارکت نکنم ، با رسانه ها مصاحبه نکنم و بویِژه درباره رفتارهايي که در دوره بازداشت در زندان با من شده است ، سخني نگويم.

این شاعر بحرینی ديگر محدوديت هايي را که رژیم آل خليفه براي او وضع کرده است ، اقامت اجباري درمنزل و خارج نشدن از کشور و مراجعه به مسئولان درصورت فراخواني دانست.

آیات القرمزی خاطرنشان کرد: مقامات بحريني مرا وادار کردند برگه اي را که اين محدوديت ها درآن قيد شده است، امضا کنم و حتی تهديد کرده اند که درصورت نقض هريک از اين تعهدات بار ديگر زنداني خواهم شد.

وي با اشاره به اقدام مقامات رژیم  بحرين در اخراجش از دانشگاه و اطلاع دادن اين مساله به خانواده اش ، گفت : مقامات رژیم بحرین  به خانواده ام اعلام کرده اند که بعد از بازجويي از دانشگاه اخراج شده ام و اين درحاليست که در زندان بوده و چنين بازجويي از من صورت نگرفته است.

پربیننده ترین خبرها