فرمانده نيروي زميني سپاه درگفتگوبا العالم اعلام کرد:

ضربات کاری سپاه به گروهک تروريستي پژاک

ضربات کاری سپاه به گروهک تروريستي پژاک
سه شنبه 28 تير 1390 - 15:50

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اعلام کرد: پايگاه هاي گروهک تروريستي پژاک در منطقه مرزي ايران و عراق که از آنها براي حملات تروريستي در داخل خاک ايران استفاده مي کردند در عمليات برق آساي رزمندگان نيروي زميني سپاه منهدم و ضربات کاري شديدي به آنها وارد شد.

سردار محمد پاکپور سه شنبه در مصاحبه با شبکه خبري العالم اظهار داشت: در پي درگيري هاي اخيري که قرارگاه حمزه سيد الشهدا با گروهک ملحد پژاک در مناطق مرزي شمال غربي کشور انجام داد توانست تلفات سنگيني به آنان وارد کند.

وي گفت: نيروهاي قرارگاه حمزه سيد الشهدا در هفتاد و دو ساعت درگيري با گروهک تروريستي پژاک که در منطقه مرزي البتان صورت گرفت تلفات سنگيني به عناصر اين گروهک و خسارات زيادي به تجهيزات آنان وارد کردند.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: وضعيت هم اکنون تحت کنترل کامل قرار دارد و آرامش در منطقه برقرار است.

سردار پاکپور خاطرنشان کرد: پايگاه هايي که گروهک تروريستي پژاک در منطقه کردستان عراق دارد به دنبال اين عمليات منهدم و نيروهاي موجود در داخل آنها نيز به هلاکت رسيدند و بعضي از آنها اسير و تعداد زيادي هم زخمي شدند.

وي تصريح کرد: زخمي هاي گروهک تروريستي پژاک به برخي از بيمارستان هاي شهرهايي که در نزديکي منطقه عمليات قرار دارند؛ انتقال داده شده اند.

فرمانده نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در صورت عزيمت خبرنگاران به منطقه ما آماده ايم که پايگاه هاي منهدم شده گروهک تروريستي پژاک را به آنها نشان بدهيم.

وي با رد ادعاي گروهک تروريستي پژاک مبني بر اين که توپخانه ايران مناطق مسکوني را هدف قرار داده است؛ اظهار داشت: مناطقي که در اختيار اين گروهک در منطقه بين ايران ،ترکيه و عراق قرار گرفته خالي از سکنه است.

سردار پاکپور گفت: در اين منطقه فقط گروهک تروريستي پژاک حضور دارد به طوري که آنها در اين منطقه پايگاه، مرکز آموزش و حتي سينما دارند.

وي تاکيد کرد: آتش باري که عليه اين نيروهاي تروريستي بکارگرفته شده بسيار دقيق است و در اين عمليات مناطقي را که عناصر تروريستي پژاک حضور دارند هدف قرار مي دهيم.

سردار پاکپور تصريح کرد: آنها از اين مناطق براي نفوذ به داخل خاک ايران استفاده مي کردند و ما آن مقرها و پايگاه ها را هدف قرار داديم. آنها گروهي تروريستي هستند که بسياري از مردم مسلمان کرد را به شهادت رسانده اند و بايد براي مجازات آنها اقدام شود.

تروريست ها توسط آمريکا پشتيباني مي شوند

وي درباره حضور نيروهاي آمريکايي در شمال عراق و اجازه فعاليت به عناصر تروريستي پژاک گفت: اصولا سياست استکبار جهاني اين است که در ظاهر خود را مخالف و ضد تروريست نشان مي دهد، اما در خفا با آنها براي رسيدن به اهداف شوم خود همکاري مي کند.

سردار پاکپور اظهار داشت: تمام گروه هايي که در مناطق مرزي ما چه درجنوب غرب يا شمال غرب کشور عليه مردم منطقه و منافع ملي ايران عمل مي کنند و جوانان اين مملکت را به شهادت مي رسانند عمدتا توسط آمريکايي ها تشويق، آموزش و پشتيباني مي شوند.

وي با بيان اين که گروهک تروريستي پژاک هم يکي از اين گروهک هاست و توسط آمريکايي ها پشتيباني مي شود؛ در باره منابع مالي اين گروهک گفت: قطعا بعضي از کشورهاي منطقه به نيابت از استکبار جهاني با آنها همکاري دارند و آنها را آموزش مي دهند و براي انجام عمليات تروريستي تشويق و مورد پشتيباني قرار مي دهند.

برادران عراقي به تعهدات مرزي خود عمل کنند

سردار پاکپور در باره فعاليت آينده گروهک تروريستي پژاک در مرزها و موضع ايران در اين خصوص گفت: اکنون نزديک سه هزار کيلومتر مربع از خاک شمال عراق در اختيار اين گروهک تروريستي قرار دارد و خواست ما از دولت مرکزي عراق و برادرانمان در منطقه کردستان عراق اين است که نسبت به تعهدات مرزي خودشان در قبال جمهوري اسلامي عمل کنند.

وي افزود: اگر برادران عراقي و منطقه کردستان در منطقه شمال غربي ما داراي پاسگاه هاي مرزي بودند و امنيت اين منطقه در اختيار آنها بود با تبادل نظر و اتفاق نظر و همکاري حتما از هرگونه اقدامات تروريستي و ناامني در دو طرف جلوگيري مي شد اما متاسفانه دقيقا شمال عراق رها شده است و نزديک به سه هزار کيلومتر مربع از خاک عراق در دست اين گروهک ملحد است که از اين منطقه براي مقاصد تروريستي و ايجاد ارعاب و وحشت استفاده مي کنند.

وي منشاء اصلي روند کند توسعه در شمال عراق را نا امني متاثر از اقدامات تروريستي گروهک پژاک عنوان و تصريح کرد: اگر واقعا امنيت منطقه برقرار باشد شاهد اقدامات توسعه اي و ورود منابع جهت توسعه اقتصادي به منطقه خواهيم بود و محروميت در منطقه از بين خواهد رفت.

سردار پاکپور گفت: منشا اصلي فقر موجود در منطقه گروهک تروريستي پژاک است که عامل ناامني منطقه است و متاسفانه از سوي استکبار پشتيباني مي شوند.

وي خاطرنشان کرد: از

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها