انقلاب يمن تا سرنگوني صالح ادامه دارد

انقلاب يمن تا سرنگوني صالح ادامه دارد
چهارشنبه 29 تير 1390 - 03:31

يکي از رهبران جوانان انقلابي در ميدان التغيير در صنعا گفت: راهپيمايي هاي ميليوني که هر از گاه براي برگزاري آن در يمن فراخوان داده مي شود ، نقش مهمي در جاري ماندن سيل انقلاب تا برچيده شدن کامل رژيم علي عبدالله صالح دارد.

"علي ناصر البخيتي" چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبري العالم اظهار داشت: درگيري ها و رويارويي هايي که در برخي مناطق يمن از جمله زنگبار ، تعز ، صعده و ارحب جريان دارد و تظاهرات مردمي که در صنعا و ديگر استان ها برگزار مي شود ، به صورت نامحدود و تا زمان برچيده شدن کامل رژيم حاکم بر يمن ادامه خواهد يافت.

وي گفت: رژيم حاکم سعي دارد يمن را درگير جنگ داخلي و مشکلات مختلف کند از سوي ديگر وضع اقتصادي کشور بحراني است و رژيم عبدالله صالح با سوء استفاده از اين مساله سعي دارد مردم را در تنگناي گرسنگي قرار دهد و از اين طريق مي خواهد به مردم بگويد يا باقي ماندن اين رژيم را بپذيرند يا اينکه يمن را به مرحله فقر سومالي مي رساند.

البخيتي تصريح کرد: رژيم حاکم بر يمن ، فراورده هاي نفتي و برق را به مدت چند ماه قطع کرد تا مردم يمن به اين نتيجه برسند که رژيم قدرت در تنگنا قرار دادن آنها و بستن راه ها را دارد همچنين خطر جدايي مناطق مختلف يمن وجود دارد.

وي گفت: رژيم عبدالله صالح همچنين در صدد ارسال اين پيام به مردم است که مي تواند با بازگذاشتن دست گروه هاي مسلح و آزاد کردن عوامل وابسته به القاعده از زندان، آنها را بر برخي مناطق يمن مسلط کند.

فراخوان گفتگوي صالح براي کسب فرصت بيشتر

اين رهبر انقلابي يمني درباره فراخوان عبدالله صالح براي گفت و گو ، اظهار داشت: صالح از زماني که به قدرت رسيده همواره کشور را با بحران مواجه کرده و از گروه هاي مختلف ضد مردمي براي دستيابي به اهداف خود استفاده کرده است تا بتواند در راس هرم قدرت باقي بماند و آن را براي فرزندانش به ارث بگذارد.

وي افزود: فراخوان وي براي گفت و گو نيز تنها براي خريد وقت صورت مي گيرد زيرا صالح مشروعيت خود را از دست داده و همواره توافقنامه ها را زير پا گذاشته است.

البخيتي تصريح کرد: عبدالله صالح پيش از اين گفته بود که براي انتخابات رياست جمهوري سال 2006 نامزد نخواهد شد اما بار ديگر نامزد شد و در انتخابات شرکت کرد.

وي افزود: صالح هيچ جايگاه مردمي در يمن ندارد و تنها هواداران وي را مزدوراني تشکيل مي دهند که مبالغي هنگفت براي هواداري از او دريافت مي کنند همچنين رسانه هاي رسمي دولت، عربستان و آمريکا نيز از وي حمايت مي کنند.

شوراي انتقالي بسترساز خروج از رکود سياسي

البخيتي درباره اقدام جوانان انقلابي در اعلام تشکيل شوراي انتقالي نيز گفت: برخي از احزاب و نيروها در خصوص تشکيل اين شورا اختلاف نظر دارند و اين مساله اي طبيعي است.

وي تصريح کرد: ما شوراي انتقالي را در حد يک پيشنهاد مي دانيم تا بستر بررسي ها قرار گيرد و برنامه اي مشخص بر اساس آن شکل بگيرد که بتواند همه احزاب و به ويژه گروه حوثي ها و خيزش جنوبي ها و يمني هاي مخالف رژيم در خارج از کشور را نيز در بر بگيرد.

البخيتي گفت: پس از اين مرحله همه طرف هاي مذکور بايد گرد هم بيايند و نظر خود را به پيشنهاد اوليه ارايه دهند و يا مساله اي که با آن مشکل دارند را از پيشنهاد اوليه حذف کنند.

وي افزود: شوراي انتقالي اعلام شده به منزله پايان راه نيست بلکه تنها طرحي براي به حرکت در آوردن شرايط رکود حاکم در عرصه سياسي يمن است. 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها